|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har "fått" lite olika mjukvaror nu så jag tänkte ge mig på och lära mig att "koda". Min E46 fick det kända låsproblemet så jag chansade och åkte till returbilen i Malmö och till min förvåning så hade inte "brosorna" tömt bilen på allt utan det fanns en GM5 modul kvar. Kankse det berodde på att den var högerstyrd så ingen "vågar" att ta moduler från den. Nåväl! Kopplade in den och nu funkar låset, elhissar, windrutetorkare som det skall men - kliman fungerar inte, enbart defrost men ingen värme eller annat funkar med kliman. Efter att ha surfat runt och förkovrat mig lite i GM5 så har jag förstått det att uppgifter om bilen lagras på 2 ställen och att man kan läsa ut det ur ena stället och sedan koda in det på det andra stället - stämmer det? Jag är inte helt 100 men bilen jag tog modulen ifrån hade enbart "AC" och inte klima. Nu skall jag ge mig på att försöka läsa ut bilens "kod" och sedan koda in den "nya" modulen med det. Är det korrekt uppfattat av mig att det är så man "gör"? Jag har hittat en hel del DIY hur man använder mjukvaran men inte riktigt fått svar på om jag tänker rätt angående kliman. Den funkade inna jag bytte modul. Jag inbillar mig att modulen styr lite spjäll och ventiler gällande värmen till skillnad mot en "standrad" AC. Nåväl! Lite rörigt inlägg men kort och gott - är jag rätt ute i mitt "tänk"? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Äh! Svara mig själv - GM5 har inget med AC att göra. :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.