|
|
|
|---|---|
|
Tja, har köpt mig en 320 06 för några veckor sedan och är mycket nöjde med den. Det jag har upptäckt med den nu är att fläktsystemet på förar och passagerare är lite konstigt. Förar sidan verkar alltid få värmen och det är mer flås på fläkten. Medans passageraren får en svalare och svager fläkt på sin sida. Har prövat mig fram lite och ändrat så att ac är avstängd samt att föraren ska ha 20c medans passageraren ska ha 28c. Detta spelar ingen större roll då temperaturerna är väldigt jämbördiga nu istället. Undrar om någon kan ha någon aning om vad det kan vara som skapar dessa problem. Mvh rixxor | |
|
Jag kan inte tänka mig att du har en fläkt till förarsidan, och en fläkt till passagerarsidan, utan det är väl bara en fläkt. Däremot styr luftflödet med spjäll som stänger av lite som de vill, vilket gör att det känns som "lägre flås på fläkten". På den E90 som jag hade så var det i alla fall bara en fläkt. Felet på din kan ju vara massor, men jag lutar åt att det är värmeventilen som krånglar eller har beckat pga värme eller slitage, eller elektronikfel styrenheten, eller fel på en givare eller liknande. Skall du ge dig på problemet själv så brukar det i allmänhet innebär att du måste demontera större delen av instrumentbrädan. Har du AC eller klimatanläggning på din? På E90 var det väl rätt vanligt med både om jag minns rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.