|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Denna M3 ska ni passa er för då jag har vetskap om att den är ordentligt smälld förvisso lagad men det är ingenting som säljaren Simon uppger i annonsen. Den ser mycket fin ut till både miltal och utsida och säkerligen motor med men den är ordentlift smälld i diket och absolut inget som jag och många med mig hade köpt. Speciellt inte när säljaren är oärlig med det i annonsen och inte upplyser om det vid första anblick! | |
|
Jättebra att du varnar men man måste få fråga, vad har du för källa? Tips skriv ut registreringsnumret i rubriken och i texten också |
|
|
Jag var spekulant på den för några år sedan. Import av Häggenäs (seriösa) sen 1 ägare i Sverige. Den gick absolut som den skulle. Det jag hittade var: Lång repa bakre stötfångare. Någon hade stulit M-performance vingen så hela bakluckan var repad därefter. Fronten hade forfarande kvar plastdip? runt gallret. Det blev absolut ingen affär. Import från Tyskland och jag kollade vad jag kunde därifrån. Vet du om den är smälld nu i Sverige eller Tyskland? |
|
| Har ju varit stöldanmäld 3 dagar nu i April enl Car Info Kan ju ha hänt nåt då kanske | |
|
BMW M3 E92 I DKG I 5600 mil Har inget att dölja där faktiskt, men föredrar att berätta det för intresserade. 80% av alla bilar på blocket har ju lackerat om något liksom.. svårare är det inte. Killen är tagen och sitter inne dessutom. Har namn och allt ifall man vill kolla upp det. Om man kollar den så har den varit stulen och det var i samband med att jag skulle sälja den i början av sommaren.. Vid en provkörning så stal killen som provade den, dock tog polisen honom efter 5h (30mil) uppe i Växjö. När dem körde efter han åkte han av vägen i en rondel. Den gick sönder i fronten men eftersom det inte gick så fort är den inte riktad eller så, men allt som där blev en skråma på är om lackat eller utbytt mot nya delar som försäkringsbolaget stått för. Så det är inga konstigheter faktiskt. Har ju tagit hänsyn till detta med tanke på priset. Blev väldigt ledsen när detta hände då jag är sjukt pedant av mig osv. Bilen är i jättefint skick som den står nu i alla fall. Mvh Simon Va lite intresserad fick detta svar |
|
|
Tråkigt det som hände men du kan inte varit nöjd med hur den såg ut när DU köpte den om du är så pedant? Säljaren kan iofs ha lackat om fronten, bakre stöt och bagagelucka innan du köpte. Eller? |
|
|
Då är den ute igen: Länk |
|
| Ser onaturligt hög ut i främre hjulhusen? | |
| Synd på en så i övrigt snygg bil. Silverstone med blanksvart och kolfiber är sjukt snyggt. Skulle vara M359 fälgarna så vore den klockren. | |
| Njae.....inte klockren. Saknas en del utrustning som verkligen höjer en M3. Ställbara dämparna och stora stereon är ju trevligt. Kan inte se om den har m-knappen på ratten, sen är ju i-driven med tillhörande skärm och navi trevligt om ej nödvändigt. Silverstone är en bra lack, men jag hade nog letat vidare. | |
| Sorry, jag syftade exteriört. Totalt sett så saknas en del saker ja. | |
| Hade historiken varit grön hade jag övervägt köpt den men monterat en uppsättning M359. | |
|
Btw, sjukt jobbigt att få sin pärla stulen och "tvingas" stöldanmäla den. Känns ju sjukt jobbigt att råka på stölden och sen också ha sin pärla "bränd" med en stöldanmälning i historiken om den återfinns. Dock är det väl så att de flesta bilar som stjäls aldrig kommer till sin rätt igen... Skulle aldrig klara att äga en bil som har stöld registrerat i historiken. Vet inte varför men direkt jag ser de så kollar jag vidare. Antar att det inte behöver vara nåt jättefarligt men det är nåt psykologiskt med de som gör att jag inte vill ha en bil som en gång varit stulen. Verkar ju dock som just detta exemplar inte varit utsatt för nån jätteolycka. Vore intressant se arbetsordern efter stölden från BMW. |
|
| Håller med. Att den varit lagad är väl en sak men att någon lekt GTA med den i flera timmar med polisen hack i häl hade gjort ont att veta varje man startade den :) | |
|
Asså den som tror att någon tidigare ägare till valfri M-bil inte "kört skiten ur bilen" vid minst ett tillfälle lever i en fantasivärld. O de allra flesta har även "tokvarvats" med kall motor. Är man så ängslig så finns det bara en lösning, köp alltid helt nya bilar :). Personligen drar jag mig mer för bilar vilka fått en "ny" (annan begagnad) motor monterad, oavsett om det är BMW eller någon annan mycket kompetent verkstad som gjort bytet, men bytt motor är ingen deal-braket för min del, men inget positivit heller så länge det rör sig om en annan (beg) motor och inte en ny AT-motor. För det första är det svårt att veta (säkert) hur lite/mycket den "nya" (beg) motorn gått, hur den har servats samt vilken "historik" bilen den kommer ifrån har haft. Har man däremot sparat regnr motorn kommer ifrån, sett till att få med serviceboken, där historiken kan styrkas på ett eller annat sätt, så är det en annan sak. Men i regel så brukar det heta "Bilen fick en "ny" motor från en bil som gått 10000 mil", historiken består i det talade ordet, dvs värt noll och ingenting. Därmed INTE sagt att den "nya" motorn inte kan vara en ytterst välskött motor, men det gör varken till eller från på värdet, inte ens om man sätter in en (påstådd) 10000-milad motor i en bil som gått 30000 mil i övrigt. Har man däremot monterat en ny AT-motor från BMW så kan det göra lite (lite!) på priset värdet, men att tro att en M3 E9X som fått en ny AT-motor från BMW för typ 200k skulle helt plötsligt vara värd 100k mer än innan är önsketänkande, kanske 25-30k högre värde? |
|
| Hur kom vi in på motorbyte? :) | |
| Nån hade ju lekt "GTA" :D | |
|
Dawwe har rätt i sak - M-bilar och andra sportbilar är byggda för att köras hårt och ska tåla det så länge det inte handlar om ren misshandel. Köper man en begagnad sportbil får man nog ha grundinställningen att bilen är krockad tidigare kanske flera gånger dessutom, kan ha varit stulen med biljakt som följd och även bankörd - är bilen privatimporterad får man utgå från att bilen är totalkraschad utomlands och fusklagad i Baltikum, allt detta tills motsatsen har BEVISATS. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan: Antingen har du humor med skön ironi eller så är det bland det dummaste jag läst :) | |
|
Phoenix M3, du får nog precisera dig lite mer...jag skrev rätt mycket! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hur bilarna körs är inget konstigt, håller med. Syftar på andra stycket gällande din teori med historiken på bilarna :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.