|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har en bmw 320ci som fläkten är helt död på är de någon som har något tips på vad man kan göra för att kolla vad som kan vara fel Jzon | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Felsöka är ett hett tips ;-) Kolla i denna tråden så hittar du allt du behöver veta! Länk Nu beskriver jag en N46-motor i tråden ovan och det här gäller ju en M54-motor, men designen är mer eller mindre identisk så allt ska vara applicerbart även på din motor. Har du några frågor kring felsökningen jag gjorde så bara fyra av dem, bör kunna svara på det mesta kring det (fast det var ett tag sen). |
|
Troligtvis trasig FSU (Final Stage Unit), kallas ibland lite felaktigt "fläktmotstånd". Finns en guide här på A.P. Du kan iof kolla säkringarna först... Jag ska precis själv hjälpa en kompis att fixa detta i veckan och kan återkomma med tips... |
|
Njaaaaa.... Vilken fläkt pratar vi om här förresten? :-) Kylarfläkten eller kupefläkten? Om det är kupefläkten, fungerar den på högsta hastigheten? |
|
Sorry, läste fläkt och associerade till kupe'fläkt. Fel i huvudet på mig. :-) |
|
Och jag associerade till kylarfläkten :-) Men jag tror du har rätt, Drib. Trådskaparen frågar nog faktiskt om kupefläkten. Vi får vänta på lite mer input på trådskaparen (men oavsett vilken fläkt det är så ska vi nog kunna hjälpa till). |
| Jag pillade lite på batteripolen och då startade fläkten helt sjukt vart död flera dagar | |
Och nu kommer 10 000-tusen-kronors-frågan, vilken fläkt handlade det om? :-) |
| Coupe fläkten eller va de heter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.