AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.516

BMW M6 Uppgradering

Lasse Karlsson
Hallå BMW-freaks!

Har blivit sugen på denna: Länk

Dock har den inte den senaste av CP uppdateringarna till 600 HK(som jag vill ha), utan "bara" 575HK.

Enligt M6GC på detta Forum(annan tråd) så ska det hos BMW gå att uppgradera 575 HK CP till 600 HK varianten, med bibehållna garantier. Ställde frågan till BMW, o fick nått "luddigt" svar att dom inte stöder detta, med tanke på ommodifiering blablabla osv. Men inget svar om det går eller inte!

Förstår ju att det kanske inte går att ta en vanlig 560 HK o uppgradera, men detta torde ju bara handla om att "skrämma" upp en redan befintlig CP till en högre nivå!?

Brukar finnas gott om kunnande här, så finns nån som kan reda ut detta? Om det går, slår jag nog till på kärran ovan!!

HA DET!!

modolasse
Vad hände med tyskimporten;)

För många mil för min smak. Uppe i 10k mil på nått år.

Tråkig färg, wunderbar inredning.
Keramiska bromsar behöver du inte, bara dyrt och väsnas innan de blir varma för att köra på bana, vilket jag inte tror att du tänker göra med den?!

Är det skillnad på vridet med 600hk och hur mycket. Det är väl det enda som skulle uppväga en uppdatering. I mitt tycke helt onödigt och bara ett sätt från BMW att sälja samma bil för mer $.

EB
Lasse Karlsson
Pula!

Känns som man gått o "trånat" efter en sån här kärra så länge nu! o så dök ovan nämnda upp!

Men visst, håller med dig! känns som onödigt mycket mil! Tar med mig "bromsinfon"! har inte tänkt på det så tidigare, men du har säkert rätt!

Har absolut inte släppt importtankarna! Blir nog att fortsätta hålla koll, så får vi se var det "landar"!

HA DET!

modolasse
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Mycket billigare och bättre att åka till Liseberg eller Grönan.
Köp ett klippkort på vuxenattraktioner, bergbana, mm ett antal ggr.
Sedan är du nöjd med Eco-läget hem.

Utan att låta kaxig men är det verkligen något att bry sig om 25HK extra?

Jag hade också tittat efter en med färre mil, inte för att 7000+ är något egentligen men det känns bättre med en lågmilare. Precis som din gamla M5.

Sedan svart? Vilket helsike att underhålla :(
Lasse Karlsson
Hallå alla!

Den här då? cket.se/jamtland/BMW_M6_Grand_Coupe_Competition_Pack_75553891.htm?ca=11&w=3

modolasse
Lasse Karlsson
Länk

Nytt länkförsök!

modolasse
Bättre
Där har du den!
Foliera den till Hell green magno och behåll taket som det är = snyggaste M6an i världen.
Blir lite avis bara av att tänka på det:)

EB
Lasse Karlsson
de/fahrzeuge/details.html?id=232813792&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=gran+coupe&makeModelVariant1.modelId=47&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&scopeId=C

Den här blir det!

modolasse
Lasse Karlsson
Länk

Länkstrul igen! Bättre nu!!

modolasse
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Underbar bil. Bara att gratulera Lasse! Vackraste Bmwn just nu. När tipstjänst hör av sig så blir det en för mig med...:)
Riktgt fin!
Stort grattis!

Kör gärna inom Växjö på vägen hem och visa upp den :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ja, säg till så jag får dregla med då!
Lasse Karlsson
Absolut!

Sen om nån undrar så, har jag fått från BMW, att en uppgradering av en 575HK CP, till 600HK, är inget som går att få utfört! I varje fall inte i Sverige!

HA DET!!

modolasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.