|
|
|
|---|---|
|
Hej För dryga halvåret sedan så har jag införskaffat mig en 323ti compact 98 Efter renoveringen av bilen å lite annat smått så fick en polare åka med och det första han säger när jag gasar på är har den turbo?? Nu i efterhand så märker jag själv att bilen e ganska slö innan 3000v och blir ett jäkla drag över 4000k är detta normalt? Kan tilläga att det inte går att få snurr på däcken med den på torr asfalt trots dump av koppling. 170 hästar måste ju räka för det? min gamla 316 klarade det så känns som nåt e galet. I övrigt går bilen jättebra inga missljud och jämn gång. drar 0,9l milen och att den trycker på ruggigt bra efter 4000 varv. Kan det vara någon sensor eller något? Tacksam för svar :) | |
|
Gissningar är jag bra på ;) Jag äger en bil med likadan motor och den är inte vad jag kallar slö innan 3000rpm...drar på "lagom" och man sitter inte och tänker att den är slö innan man får upp varvet.. Ok, ingen raket i den karossen, men...lagom :) Standardtipset är såklart att du bör göra en felkodsavläsning.. Sedan så är det inte allt som kommer upp i en dylik heller, t.ex lmm fel brukar vara svårt att tyda med hjälp av felkoder.. Vanosfel KAN det visserligen också vara, men det är inte vanligt.. Men steg 1 på dylika "misstankar" är en avläsning av felkoder. Din vagn var när det begav sig lika snabb till hundra som ikonen BMW M535/535 E28 :) Teknikens Värld testade den och det resulterade i 0-100km/h på 7,8 sekunder, vilket var snabbt då (och även nu får anses "piggt"). Den är enligt Teknikens Världs tester även snabbare(nåja, en tiondels sekund iaf) till 100km/h än en BMW 530i E39(231hk).. Ingen har mig veterligt kallat en BMW 323ti för slö om allt är som det ska s.a.s. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.