|
|
|
|---|---|
|
Okey jag sitter och funderar på vad jag skall göra med min bil, Det har vart mycket strul med den bla, Byte av koppling och dämpare och lite annat.. Det är alltså en BMW 320d e91 lci 08-09 med msport paket. Inköpspriset var 78000:- privat och jag har sedan dess lagt ut ca 25000:- och kommer att lägga ut ca 15000:- till för att byta "electric power steering". Så jag har alltså haft bilen i 9 månader köpt den för 78k lagt ut 40k. Betalar helförsökring ca 9k per år. Vad skulle ni ha gjort i min sits jag förstår att man sällan gå plus på en bilaffär. nu fick jag den ganska billigt men jag vet inte köra eller sälja? | |
|
Synd att sälja den när du nyss har lagat den?? |
|
|
Utförda reparationer höjer inte värdet på bilen nämnvärt, möjligen blir den lite mer lättsåld som begagnad om stora reparationer är gjorda... Så ur ett krasst ekonomiskt perspektiv är det nog smartast att behålla bilen nu när du redan plöjt ner mycket pengar i den. Vet du att det är fler stora/dyra reparationer som är på gång, kan det iofs vara ett annat läge där det är smartast att sälja. Sedan finns den psykologiska aspekten, antingen hatar du bilen för allt strul eller så har du "fått en relation till den" med allt arbete/pengar som är investerat... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hur mycket av detta visste du om när du köpte den? Dämpare och koppling kan ju märkas vid provkörning, så det var väl inte direkt överraskningar. Är det en -09 eller -08? Är det facelift så är det en -09. Miltal? En 320dT -09 med M-sport borde väl gå att sälja över 100' om det inte är för höga mil och bilen är i vettigt skick med ok utrustning. |
|
|
Det sämsta man kan göra är att sälja en bil man precis lagat. Finns ingenting som säger att en annan bil du köper är felfri, däremot kan du vara säker på att samma fel inte kommer dyka upp på din egen igen. Reparationskostnader är inte linjära, de kommer i vågor. Det innebär att bilen kan vara helt felfri i flera år framöver om du har tur istället. Köper du en annan bil vet du inte vart den befinner sig på den kurvan. ------- //Lövet |
|
|
Vad är det för problem med EPS'en? Hade självfallet behållt den med så mycket pengar nerplöjda. |
|
| Blir nog till att behålla bilen ett tag till, Kanske prövar att slänga ut den på blocket och kolla om någon nappar på 100k. Men det återstår att se, Tack för input :) | |
|
kanske sälj skiten och köp nått som håller bättre istället, *haft bilen i 9 månader köpt den för 78k lagt ut 40k* Låter för galet mycket i mina öron och jag skulle ha sålt skiten direkt utan att blinka, du vet inte vad framtida reparationer kommer att vara? 2.0 diesel vem vet nästa gång kanske kedjans tur. Du verkar ha fått en riktig citron. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.