|
|
|
|---|---|
| Hej, upptäckte lite rostbubblor på passagerardörrens insida nertill i skarven där. Bilen är en -06 på 10500 mil. Fullservad på Bmw. Tror ni man kan få dörren bytt? Nån med erfarenhet? | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
På min E91 -06 hade jag samma åkomma, fick ny dörr på rostskyddsgarantin. Bilen var inte servad på BMW. Detta var några år sedan. Tror dock att det tyvärr är mycket svårare att får igenom detta på rostskyddsgarantin idag. |
|
Tveksamt för att inte säga NEJ. Garantin går ut när som helst så en ordentlig lagning ser till att (den synliga) rosten håller sig borta de närmsta 7-8 åren iaf. Hade bilen varit 6-7 år gammal så tror jag att chansen att få en ny dörr hade varit betydligt större. Jag tycker dock att frågan är felaktigt ställd, den korrekta frågan är: "Kommer BMW ta detta på rostskyddsgarantin på en snart 12 år gammal bil?". Jag skulle visa upp bilen snarast möjligt för BMW, och inte hänga upp mig på "ny dörr", däremot stå på mig att de skall fixa detta på garantin. Om rosten bara är invändigt o inte gått runt så att säg så är det en fördel att slippa byta dörr. Ett dörrbyte kan medföra nyansskillnader o mycket mer därtill... |
|
|
Japp var förbi Holmgrens idag o jag kommer få en ny dörr, frågade faktiskt om de inte kunde laga rosten istället iom den nyansskillnad som garanterat kommer bli, bilen är titansilver. Men enda alternativet var ny dörr. Garantin går ut juni -18. Tydligen beställer dom och lackar dörren innan så nåt alternativ för en lackerare att trolla finns inte. Minns en gammal kollega som fick två dörrar bytta på sin e46 och det skilde så mycket i färg så han frågade om de kunde sätta tebax dom gamla -:) Ja jag får se hur jag gör, alltid bra med helt ny dörr iofs. |
|
| Oj silver är väl den svåraste färgen att lacka om utan nyansskillnader. skulle inte låta någon lacka om varesig den nya eller gamla dörren utvändigt. Själv kan jag inte ha kvar bilar som fått lacknyanser, dessvärre köpa en går helt bort...dvs bilen bli väldigt svår såld och svår att leva med tyvärr | |
| Va glad att du fick igenom rostskyddsgarantin! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.