|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har vart och kollat på en X3a där säljaren säger att det är dieselvärmare som man enbart kan starta via menyn tidsinställt. Men när jag kollar utrustningslistan så hittar jag inget om dieselvärmare, är det något jag missar eller finns det inte? Jag hade inte tillfälle att testa själv på plats. Säljaren visste själv inte hur det fungerar pga att han har ärvt bilen och säljer vidare den bara. Här kommer utrustningslistan, Finns det dieselvärmare i denna bilen? 4U2 Driving Experience Control Incl. Ec 520 Foglights Nebelscheinwerfer 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 2NE M Lt/aly Wh. Double Sp. 369m,19"/mb 2PA Locking Wheel Bolts 2VG Performance Control 205 Automatic Transmission 216 Servotronic 226 Sports Suspension Settings 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 249 Multi-function For Steering Wheel 258 Runflat Tyres 3AC Trailer Tow Hitch 3AG Backup Camera 3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L 316 Automatic Tailgate Operation 337 M Sport Package 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine 413 Luggage Compartment Net 420 Sun Protection Glazing 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 5DA Passenger Airbag Deactivate 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 522 Xenon Light 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise Control With Braking Function 563 Lights Package 6AA Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 6NK Connectivity Bluetooth And Usb Devi 6NR Apps 6S4 Language Version Swedish 6UH Traffic Information 6VA Cic Control 6VC Control Combox 609 Navigation System Professional 676 Hifi Loudspeaker System 698 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 8SM Vin, Visible From Outside 8TG Anti-theft System 8TH Speed Limit Info 8TN Daytime Driving Lights Selectable B 8V2 Sticker Ncap Nied/dean/schwed 842 Cold Climate Version | |
|
Nej, det saknas. Det säljaren pratar om är enbart en ventilationsfunktion som är standard. |
|
| Tack för hjälpen, det var de jag anade. Väldigt synd på en välutrustad x3a i övrigt | |
|
Dieselvärmare KAN vara eftermonterat hos BMW-återförsäljare! Så även om det inte finns med i nybilsspecifikationen, innebär det inte med automatik att det inte finns... En dieselvärmare bör kunna lokaliseras ganska enkelt om man öppnar huven och kikar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B om så är fallet, borde det inte ha vart en dosa för att fjärr aktivera värmaren då? Jag får ringa autovåx imorgon eftersom den är såld ny där och enbart servad där så dom borde veta. |
|
|
Nja, jag vet att det finns varianter som man måste starta genom "programmering" i displayen. De går nog att "bygga ut" till fjärrkontroll dock... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Uppdatering: säljaren hade hittat på dosan till dieselvärmaren och även kvittot så det är en eftermonterad dieselvärmare i bilen så det blev ett köp av bilen. Så det var som Johan B misstänkte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.