|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick detta svaret på min bilannons: "Hej vi på Arenbrantsbil AB är seriöst intresserad utav din bil då vi har en kund på just en sådan modell, ring gärna upp mig. Skickar en länk på hemsidan där ser ni lite mer info. www.arenbrantsbil.se Stefan Andersson Tel: 0739-658037" Arenbrantsbil AB VD född 1998, inga eller mkt lite pengar i bolaget. Ganska nytt bolag, hemsidan känns otroligt opersonlig. Sedan de namnen som står på hemsidan: Inga telefonnummer finns sökbara. Eftersom alla namn är icke unik finns dessa inte heller sökbara. Ingen Anton Ademi på facebook eller Linked in som stämmer in. VD: Anton Ademi: Tel: 0762-484 712 Ekonomiansvarig: Glenn Pettersson: Tel: 0737-338 830 Försäljningschef: Fredrik Lundkvist: Tel: 0739-658 027 Säljare: Stefan Andersson: Tel: 0739-658 037 Säljare: Daniel Bengtsson: Tel: 0739-658 049 Någon som vet något mer? Är misstänksam att man ska skriva på kontrakt att pengarna först över så fort en bilförmedlare har levererat bilen... Men oftast får man inga pengar. | |
| Klassisk scam. Ödsla ingen tid på det där. | |
| Lus, det vet jag väll ;) Tanken är ju att det ska vara "googlingsbara" nu :D Fanns inget när jag sökte innan. Man måste ju varna andra | |
| Fick detta meddelandet i dag också! Bra att det finns lite info om det nu. | |
|
De som sår som ägare på bolaget har kursat minst 4st bolag, 4st aktiva konkurser. Också inblandade i Jetsetcars do you need more... Länk |
|
|
Det måste onekligen vara ett lukrativt bedrägeri, bedrägeriupplägg. Vigrens bil, Nordstens motor, Nordstensmotor, Danells Bil & CO, Danells Bil & Company, etc. Det är precis samma upplägg som tidigare, Länk Länk , med exakt samma barnsliga s.k. "avtal", där "någon" ska förmås att lämna ifrån sig reg.handlingar och nycklar innan full betalning, vilket ingen vettig människa idag med tillgång till www gör, eller ? Jo, det verkar tyvärr så.... Undrar just hur man hamnat just på klassikern "14 dagar"? Länk Länk som sagt, denna bedrägeriform har rullat på ett tag.... Länk Länk |
|
| Tråkigt att detta ska behöva fylla ut trådar på Autopower med alla dessa nya namn. Men om det varnar någon som annars hade gått hela vägen så kanske det är värt det :) | |
Lasse Karlsson |
Vira20! Vad menar du? Är du en sån där "politiker", som resonerar så här: Spelar väl ingen roll! bara man själv slipper bli drabbad!!?? Klart som f.. att dessa skojare ska hängas ut så mycket det går, så att vanliga hederliga människor ska slippa bli drabbade av dessa idioter!! modolasse |
|
Om vanliga människor tog sig 5 sekunder för att tänka själva hur rimligt det är att en affär går till på det här sättet skulle bedrägerierna upphöra direkt. ------- //Lövet |
|
|
Lasse Karlsson??? Vad snackar du om??? Jag skriver ju allt detta för att de ska hängas ut och inte andra blir drabbade? Skojar du med mig? Dra inte någon jävla jämförelse med en politiker å mig! Då var jag inte tydlig. Det är tråkigt att man ska behöva skapa trådar för detta men visst är det en skälvklarthet att man gör det! |
|
|
Tack Vira20, det skulle behövas fler som du som orkar engagera sig. Tack! (de som inte fattar borde kanske avstå från att skriva...) |
|
|
Fick oxå ett sånt mejl idag, av Stefan Andersson. Fattade att det inte skulle vara nåt för mig men ringde upp ändå, mest för jag var nyfiken. Han ställde 3 frågor, sen sa han att han satt i möte och skulle ringa mig senare... Bra att jag kunde googla fram info i detta forum, mer sånt! (även om jag såklart inte hade lämnat ifrån mig min bil utan att få cash först)! |
|
|
Samma här arenbrantsbil.se klassisk scam. Jag lär ju skicka min bil för närmare 300.000 till nån som har en animerad ferrari på sitt så kallade kontrakt utan pengar på kontot... |
|
|
Gå in på hemsidan och klicka på ekonomi så kan man få uppfattningen att man kan finansiera sitt köp via Transportstyrelsen... Så dåligt och taffligt gjort. Förbannade svin! |
|
|
Snyggt jobbat Vira! Fattar bara inte hur folk vågar hålla på som dom gör. Rätt som det är stöter dom på fel person! |
|
|
Ska man svara Radiologia Especializada Integral eller Arenbrandts bil? ;) Länk /Lofvenhamn |
|
Lasse Karlsson |
andreas_lofgren! Visst är det så!! men alla är ju inte lika snabbtänkta/intelligenta som du, o då kanske man kan behöva få lite hjälp på traven! Eller? Om alla var lika duktiga/snabbtänkta/intelligenta som du, så skulle vi ju inte ha ett enda bilbedrägeri nånsin! Men så är ju inte fallet! eller hur!? Många människor, inkluderat mig själv, är ju i förhållande till dig, troligtvis rätt "tröga" o då är lite "hjälp på vägen" skönt att ha med sig!! Alla kanske inte enbart klarar sig med 5 sek betänketid, ibland kanske man behöver 10 sek eller ev mer ändå. modolasse |
|
Andreas: Jag har ju sålt flertalet bilar där en säljare ringt åt en kunds vägar, då kunden vill ha finansiering, så det är ju inte ovanligt. Dock så fick jag ju betalt INNAN jag lämnade i från mig bilen(997 4s pdk), kanske det som var den lilla skillnaden. |
|
|
Hej på er. Måste tyvärr meddela att en nära tjej kompis till mig gick på detta företag. Denna person gjorde en grundlig undersökning på allabolag, kollade upp bolaget var o hälsade på och fick ett gott intryck av dessa män. Tyvärr så var hon inte van vid detta som många andra är. Säljaren ringde upp och gjorde uppdateringar mm och nu så är ekobrottslighets avd inblandad. Detta gäng ingår i en större liga som blåser vanliga Svenssons. Kan medela att just nu i skrivande stund så gräver vi ett gäng djupt och alla namn samt org nr, teleni adresser mm kommer att presenteras här samt på Flashback. Vi dammsuger av allt där dessa 4 namn samt alla övriga som finns med i org planerna på resp bolag. Detta är jävligt fel och dom skall hängas ut. Alla är inte världsmästare på att sälja bilar. Återkommer med en stor återkoppling. |
|
|
Jag har varit i kontakt med Fredrik Lundkvist på Arenbrants Bil, samma upplägg. Gjorde lite research och frågade Fredrik frågor jag fick väldigt konstiga svar på. De hade inga kopplade telefonnr för att gamla ägaren hade dött och den nya inte fixat det. :) De hade 181.000:- i omsättning förra året fast de har "lång erfarenhet", men det berodde på att de inte kommit in med rätt/nya siffror. 0 anställda har företaget men det sa han berodde på att de jobbar på provision och är "egna" och får betalt direkt av ägaren och inte genom företaget. Vilket då betyder att det är svarta pengar vilket han inte kunde svara på och hänvisade till ekonomiansvarig. Sen att de är sysslar med: 85510 - Sport- och fritidsutbildning 96040 - Kroppsvård Jag kommer anmäla dom också, för bedrägeriförsök. |
|
|
Kan till listan med bilskojare läggas Citybergsbil, som kör med samma mass-sms som de övriga skojarna. Omsättning 2 tkr senaste året. Fantastiskt duktig bilhandlare, inte sant! :-) /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.