AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.104

Köpråd F31 2013

Vi
34
Viccehog
F31 320Dx M-19
Tja, fortfarande inte köpt någon bil, kollar ju nu på denna:
Länk

Den ser fräsch ut, det enda jag tänker på är Milen, bör man vara rädd? är det ingenting?
Sen tänker jag på Fronten, den ser nästan ''blästrad'' ut. Vad kostar sånt att fixa?

Blästrad front är snarare mer regel än undantag efter 17700 mil.
Pris: Be om offert från lackerare för omlackering av hela fronten, alternativt om bilfirman som säljer bilen kan ordna det.

Både sommar- och vinterhjulen på bilen är av fel modell.
Dessa kommer från gamla modellen av 3-serien E9X.

Original hade den 19" M-Stjärneker 403m.
Nu har den 18" M-Stjärneker 193. Vinterhjulen 17" V-eker 285. Båda från E9X.
Får känslan att handlaren "tagit vad man har".
Kontrollera så de verkligen passar mtp ET och däckdimension mm.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eller så har föregående ägare tagit med sina gamla fälgar vid bilbytet e90/f30. Om Kamux skulle köpa grejer själva så blir det Kinafälgar och Linglong däck, tro mig...

Angående milen så är slitage- och reparationskostnader inte helt linjära mot miltalet. Kan mycket väl vara så att bilen kostar mindre mellan 15-20' mil än 10-15'. Vid högre miltal kan en del saker redan vara bytt.

Blästrad front får man leva med. Antingen accepterar man det eller så lackar man om. 10k nånstans för front och huv är inte orimligt att räkna med. Jag skulle dock inte gjort det. Tycker man får nyansskillnader alldeles för ofta.

-------
//Lövet
Vi
34
Viccehog
F31 320Dx M-19
Vad skulle det kosta att köpa nya 19" M-Stjärneker 403m? Letat i typ 25 minuter utan att hitta dom:(
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Mer än vad det är värt om du inte ska köpa kopior, 320d växer ju på träd vänta ut en bättre imo
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
7395kr st förresten
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tycker den känns lite dyr...

En seriös firma som har bra bilar till bra priser är nyarebil.se i Uppsala - där köpte vi vår F31:a.

Finns givetvis fler firmor men vi var nöjda trots att bilen köptes på distans och vi åkte 50 mil enkel resa för att hämta den.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Vi
34
Viccehog
F31 320Dx M-19
Johan, kikat lite på sidan, riktigt bra priser, men tänker, denna är ju otroligt utrustad, vad skulle du säga var ett bra pris på bilen? Prutmån finns ju alltid
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Johan B - Vi har likadana bilar. Min blev fördelningslådan dålig på efter knappt 4000 mil. Något du märkt? Kändes vid fullgasacceleration på tvåan och trean från 1500rpm. Ryckningar i drivlinan vid drygt 2000rpm.
Fick den utbytt på goodwill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.