|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder så har jag en fläkt med identitetsproblem. Den vet inte om den ska snurra eller inte. Ibland startar den som vanligt, och ibland går den inte överhuvudtaget. Allt annat i panelen fungerar...radio, värmestolar osv. Bakrutedefrostern har betett sig likadant av och till. Något experttips på vad detta kan bottna i? | |
| Det är kanske batteriet som e kass? Då stängs vissa storförbrukare av. | |
| Bilen startar alltid direkt utan att stå o "gnägga" på batteriet, och problemen är desamma även om jag kört 20 mil eller mer. | |
| Min bil starta också direkt, men hade som dig diverse fel. För min del va det batteriet som var kass. | |
|
Ah okey, verkar som jag ändå behöver checka batteriet då. Trodde verkligen att första symptomet på ett dåligt batteri var att bilen segade vid start. |
|
|
Batteriet var det inga fel på, men när jag skulle beställa tid för krånglande bakrutedefroster, trasiga halvljus och död fläkt...så fungerade givetvis både fläkten och bakrutedefrostern som de aldrig varit trasiga tidigare. Alltså, ingen felsökning kunde göras o jag bytte bara halvljusen. Jävligt märkligt fenomen, tycker jag.. |
|
|
Det du beskriver låter helt klart som att ditt fläktmotståndet gått sönder. Det är ett klassiskt fel på alla BMW vilket yttrar sig i att fläkten går normalt, inte alls, kanske bara på lägsta eller bara högsta osv. Det verkar ju onekligen lite konstigt att just fläkten skulle ha ett sådant strömförbrukningsskydd men INGEN av de övriga elektriska komponenterna. |
|
|
@AlexanderK - ja det kanske är så. Tycker det är märkligt dock att bakrutedefrostern betett sig likadant tidigare. Fungerat vissa dagar för att sedan vägra andra dagar. Oavsett väderlek. |
|
| Det kan väl vara så enkelt att båda är paj? Båda två drivs väl av ett effektmotstånd som förr eller senare ger upp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.