|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har i alla år kört med flytande Tourtle wax som inte lämnar alls fläckar på plasten som behandlas, till och med tvärtom ger mer liv i solblekt plast. Nu verkar det som att det vaxet inte går länge att få tag i. Säkert innehöll något miljöfarliga substanser. Har ni nå tips för något liknande vax som inte man behöver vara orolig att komma åt plast och gummidetaljer? Tacksam på förhand! | |
|
Enda jag känner till som inte lämnar fula rester: Länk Finns på Mekonomen bl.a. Mycket trevligt och lättarbetat. |
|
| Länk ;) | |
|
Nu är jag lite lat så jag orkar inte alltid vaxa, har du övervägt ett enkomponents lackskydd? Länk funkar klockers och lämnar inte några rester alls. Annars finns chemical guys jetseal om du vill ha vax, det är ett väldigt trevligt och lättarbetat vax som inte lämnar spår på svarta lister. Länk förutom det finns BMW original hårdvax med nanoteknik, eller fanns för tio år sedan, finns det kvar? Det lämnade heller inga rester Eller sonax hårdvax, det i plåtburk som har konsistens som thinner Länk |
|
|
Tack för era tips! Hittade ett likvärdig produkt som förr, det är Hamron hård vax, jag tror den säljs bara på jula. Exakt som den jag beskrev förut dock luktar illa. Så jag få köra med den nu. |
|
|
Ja Hamron är en Julaprodukt. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nitrious: beställde Ultima Paint Guard Plus, inga problem med en ny lack va? | |
| Näpp, inga konstigheter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.