|
|
|
|---|---|
| -Har funderat på om det går att ställa in körprogram så att det vid start alltid är ecopro programmet som går igång när man startar, eller sportläget. Nu är det alltid comfort läget som bilen startar med, oavsett vilket program man körde med innan man stänger av motorn! | |
|
Tror inte det går, p.g.a. att biltillverkarna inte får möjliggöra det. Fått för mig att bilarna testas i ett grundutförande för förbrukning och avgaser och det får då inte finnas ett programmeringsmöjlighet att sätta dem i ett annat läge. Därför har tillverkaren tagit bort minnesfunktionen för att bilen inte ska kunna startas i andra lägen, utan att de alltid ska gå i ett basläge för då är det basläget som används när bilens testas och får sina officiella värden. Typ något sådant. |
|
| Har du E-sys kan du koda om så bilen alltid startar i Eco Pro (ICM => IcmKod_B_InitEco = verbaut) | |
|
Likväl kan du programmera bort startstopp eller göra så bilen minns vad du använde sist. Funkar i t.ex. Carly. |
|
| Ok då får man leva med det, att trycka på några knappar, eller skaffa en moj att programmera med! | |
| På min F13 så ligger Comfort resp Comfort+ (motsvarar ECO PRO) kvar i samma val vid omstart medans sport eller sport+ ändras till Comfort. | |
|
På min bil är Eco PRO steget efter comfort+. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Ok, min F13 är något år äldre så jag saknar ECO PRO. Jag trodde det var som i min F30 där det inte finns comfort+, utan ECO PRO kommer direkt efter comfort. |
|
|
comfort+ finns när man har DDC, mellan comfort och eco pro. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.