|
|
|
|---|---|
kirderf |
Hej på er alla! Är det inte typiskt så säg... Håller på att göra iordning bilen då jag tänkte sälja den. Igår kväll kom (naturligtvis) ett meddelande upp när jag startar bilen (naturligtvis ett med. jag aldrig sett förut; "Coolant level - Owners manual", står det. Gissar att det är nivån på kylarvätskan som är låg (kollade även i bruksen). Men problemet är att kylarnivån INTE är låg, och för säkerhetsskull fyllde jag på till toppnivån, men det jäkla meddelandet vill inte försvinna ändå. Är det nån som varit ute för samma sak, kan givaren vara kass eller nåt? Tacksam (och hoppfull) till många svar! |
| Tror det är givaren som jäklas för dig, har samma problem på min. Det försvinner om jag knackar lite lätt under expansionskärlet, men det är väl inte så roligt om det börjar precis då du ska sälja den. | |
kirderf |
Tjena Zippe! Nja, det känns väl sisådär, mest störande med den oturen att det aldrig kommit upp förr... Exakt var sitter expansionskärlet? |
|
Alltså där du fyller på vattnet, det sitter i hop med kylaren. Givaren sitter rätt långt ner så det blir till att lägga sig på backen. Du tror inte att du kan ha fått luft i systemet då? BMW-LOVER |
|
kirderf |
Hej igen! Nej jag tror inte det. Nivån på vätskan var kanske nere vid den femte "räfflan" utanpå kärlet, och jag fyllde på upp till den första, säkert nån vajsing med givaren, jag skall knacka - TACK för hjälpen så länge! |
|
Har samma problem med min... men mitt exp. kärl sitter mitt bakom min motor... Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
På min förra bil(325:a e36) dök samma felkod upp emellanåt. Kollade med forumet och det visade sig vara ett rätt så vanligt fel, nämligen att tempgivaren i kylsystemet "bäckar" igen av bla glykolen, så testa att plocka ur givaren och gör rent den alt köp en ny. Lycka till. Micke Mickegywer |
|
| Hade exakt samma problem som du på min förra 525, det var bara att rucka lite på kontakten till givaren så var det löst. | |
| Har för mig att den sítter längst ner vid kylaren på höger sida sett bakifrån. | |
|
Kolla längst ned till vänster på kylaren. Där sitter givaren ansluten med 2 kablar. Antingen är det oxiderat i kontakten eller så är de av. Kan också vara skit i givaren. /Spockan |
|
|
Hade samma problem på min 325:a. Bytte givaren i botten på expansionskärlet, kostade inga stora pengar. |
|
|
Hadde samma problem, bytte givaren idag på min 525 -89 och nu är det ok. Men hur f*n kan man sätta givaren på ett så dumt ställe? Hadde en Calibra förut och där satt givaren på ovan sidan. MVH O.G |
|
|
I dag kände jag att det luktade glycol när jag stannade bilen... kollade ner i motorrummet och såg att det var blött... Det ser ut som om det kanske är en slang som fått ett litet hål, men kan ej se vilken... tror ni att om man öppnar huven med motorn på och gasar manuellt att trycket i slangen byggs upp så pass mycket att jag då ser vilken slang det läcker från? Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Kolla så att inte vattenpumpen börjar ge sig!! |
|
|
Kolla så att inte vattenpumpen börjar ge sig!! |
|
| Sällsynt med "ett litet hål i en slang" då sprängs slangen som regel, det är nog nån annan stans, kolla luftningsskruvar, v-pump, mm. | |
|
Vatten pumpen visar det sig... läckage i locket intill pumpmotorn. Åtgärdat i förrgår. Bytte själv så kostnaden blev 1090kr. för pumpen. Återigen torrt.:) Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.