|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om fälgar från en 3-serie E46 (nya karossen) passar på min E34 525i??? MVH - Per. | |
|
Nej! Fel offset, hjulet hamnar 20mm för långt in i hjulhuset. Kan gå med 20mm spacers, men då är risken uppenbar för att du får vibrationer i den känsliga framvagnen. Om du köper spacers måste du även ha längre hjulbultar. Mvh |
|
|
Jag hade samma fråga för ett tag sedan. Jag åkte till däckfirman och gav honom de gamla fälgarna med däcken på. Gav honom order om att fixa fälgar till mig. Tog 4 dagar och 500 kr i anspråk. Helt ok för mig. Kanske skall nämna att det rörde sig om plåtfälgar :) // Booba |
|
| OK. Tack ska ni ha för svaren... Synd för mig som inte kan köpa ett par Skitsnygga fälgar :-( | |
|
Jag är av motsatt åsikt!! Jag har M-kontur ( "M3 fälgar") på min 530 8,5x17 lite väl spårkänslig men annars helt OK |
|
|
Gasar-Magnus, kör du utan spacers? I så fall beror troligen spårkänsligheten på att chassigeometrin på din bil har blivit helt fel pga att fälgarna (och spårvidden) är ca 42mm för liten just nu (21mm x 2)! M-Kontur har ET41mm, du skall ha ET 20mm på din bil. Mvh |
|
|
"fälgarna gör att spårvidden är för liten" skall det stå! Mvh |
|
|
Jo det förstår jag också.. men stuket blir bra.... samt inte så illa som all tror att köra bilen ( ca 3500 mil så här, 200+ farter i tysklnad inga problem utan bara när det blir spårigt och eländigt.. Yepp inga spacers endast centrum styrningar |
|
|
Jag kan inte uttala mig om hur dålig väghållning du har fått. Men jag vet att det inte är tillåtet att åndra spårvidden mer än max 15mm totalt på hjulaxeln (dvs max 7,5mm ändring av inpressningen per fälg åt endera hållet från original ET 20mm). Upptäcker de det vid besiktningen så blir det ombesiktning! Mvh |
|
|
ET är faktiskt inte 41 utan 13 såg jag när jag skrubbade dom .... så så stor skillnad blev det inte på spårvidden trots allt Skall hursom helst sälja fälgarna nu pga bil byte (finns på börsen för hugade spekulanter( passar din bil Johan!!)) ASB.. tja,man kan ju alltid besiktiga på vintern ju.... |
|
|
Gasar-magnus, om de har ET 13 är de inte gjorda för 3-serien. :o/ Förmodligen en replikafälg. Du har ökat din spårvidd lite i stället för att minska den. Dvs hjulen har hamnat längre ut i hjulhusen än original. När man gör det brukar bilarna lätt bli lite spårkänsliga pga ökad hävstångseffekt på styrning mm. Dock håller de sig inom den tillåtna förändringen på 15mm / axel! :o) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.