|
|
|
|---|---|
|
Är det någon vänligt sinnad själ som vet hur man kan bli av med sådan fula repor på insida av dörren som skor kan åstadkomma. Mvh MTJ | |
|
Är det repor i plasten så finns det nog ingen återvändå. Bara att byta till nya. Är det skitigt så går det garanterat att tvätta bort med varmt vatten lite diskmedel och diskborste. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Skokräm och märken efter gummisulor kan lösas med lite kemiskt ren bensin och en trasa. Prova först försiktigt i en kant så inte plasten blir missfärgad. Mvh Asken |
|
| Ok, tackar för svaren | |
|
Om det är svarta märken efter skor på skinn då??Vad gör man då för att få bort det? Mvh Ricke |
|
|
Jag körde med VIM.. torka med vatten efter..annars blir det fult.. Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
Ja det brukar sitta utav bara F*N ska testa med VIM imorrn då..har nog aldrig fått bort riktigt allt..har iofs inte vågat testa nå riktigt starka medel pga att jag trodde det kunde bli missfärgningar. ------------------------------------------------------ Länk |
|
|
Plast tål de mesta medlen. Mitt steg 1 lite snabbfusk är fönsterputs och en vanlig vit ttrasa brukar fixa det mesta. Kemiskt ren bensin samt efterföljande insmörjning av lister nr 2. Asken |
|
|
Okej..brukar också köra med förnsterputs på det mesta..brukar funka fin fint =) Kemiskt ren bensin..vad menas med det,är det vanlig bensin lr? ------------------------------------------------------ Länk |
|
|
Nix. Ciggbensin, tvättbensin. Finns i kemhyllan, bra till det mesta, angriper sällan underlaget och dunstar snabbt. FP |
|
|
Okej..har nån flaska sånt här i nåt skåp ska testa med det då =) ------------------------------------------------------ Länk |
|
| Det går även prova med ett suddgummi om man slippa kemikalier, den klart bästa metoden på dörrar, golv m.m inomhus som fått märken efter dojor. | |
|
Liten varning dock för att många suddisar innehåller kisel eller sand som slipar duktigt. FP |
|
| Lyfter denna tråd då jag fick skomärken på insidan av min dörr igår :(. Har det kommit något nytt medel för att ta bort eller kemisk bensin som gäller ? | |
|
Länk Dessa har jag använt på skomärken vid några tillfällen. Fungerar klockrent. Länk |
|
| Jag kör enbart med meguiars mg40 interiörtvätt tillsammans med polermaskinen på svåra fläckar i inredningen funkar superbra, medelhård trissa och håll koll på temperaturen bara och du får bort exakt alla skomärken. Skulle aldrig lägga på starka medel på min fina inredning som bensin och grejer. Värmen från polermaskinen tar bort det mesta och den värmen kan du inte uppnå med handkraft och diskborstar. | |
| Använd microfiberduk och vanligt rengöringsmedel så behöver du inte använda kemikalier eller slipande skurmedel. | |
|
Svampen som wendtan rekommenderar är kanon, inga kemikalier behövs där heller. Fungerar även utmärkt för att rengöra läder med. /Masten |
|
|
Använder mig av svampen med. Den brukar smula sönder rätt lätt men funkar perfekt. Se bara upp med läder då det är lätt att det går igenom färgningen. /Rikard |
|
|
Om det är på plasten så ska du införskaffa en mirakel svamp! /Martin //BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.