|
|
|
|---|---|
Dioden |
Halloj där! Har fått lite småflumigt fel efter motortvätten på Pärlan. Körde hem efter tvätten ca 2 mil, inga problem. Körde till jobbet dagen efter, när motor tempen nästan är på normal och jag har ca 70-80 grader på oljan och kört ca 7 km , skall jag köra av motorvägen och släpper gasen. Små smäller fint i dämparen bak tycker jag, men när jag skall ge lite gas låter det som en Audi 5:a i ca 3 sekunder. Va va det där tänker jag, men det är inga problem resten av vägen, 1 mil ca.Skall köra hem samma temperatur på grejern och felet är där igen , men längre denna gång 20 sekunder innan den går rent. Efter det inga problem hem. Kör till jobbet idag ,på nästan samma ställe , samma temp, likadant igen, bara ett par sekunder. Kör hem och samma sak, men finner att vid dellast så går den rent, men vid minsta lilla pådrag så har jag en Audi femma under huven, men släpper jag bara lite på gasen så finns 6:an där igen. Vill bara höra om någon annan haft liknande problem och vad de gjorde åt det innan jag ger mig ner i garaget. Det måste ju vara ngt som styr tändning eller soppa individuellt på ngn cylinder tycker jag eller ett kass stift, men är tacksam för tips. |
|
Ett inte helt ovanligt fenomen som brukar uppträda i samband med tvätt är fukt i databoxen, ut med boxen och låt den torka ORDENTLIGT, kanske en fön kan hjälpa till att få det riktigt torrt. Tydligen är den lite dåligt skyddad mot fukt. Detta stämmer ju rätt bra med att bilen går kostigt stundtals mend et finsn säkert ett antal andra faktorer som kan vara orsaken. Löser du inte det så sälj den till mig för en spottstyver, jag offrar mig ; ) www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Länk Mvh Asken |
|
|
Kolla först så att det inte är fukt vid tändstiften. Kör motorn varm, plocka sedan bort tändspolarna och blås lite så torkar det av sig själv utav värmen. Om det kvarstår... Kan det vara en tändspole som gett sig, eller ännu värre, styrboxen. Men testa å torka först. |
|
|
Förutsatte att det är en 3.8 du har. Vet att det är en del 3.8:or som haft broblem med tändspolar/styrbox. |
|
Kristo |
säkert någon av din tändspolar, som gummit torkat lite så kommer det lite fukt in. hade liknande problem byte tändspolen och nu funkar den som den ska!!! |
Dioden |
Tackar för alla tips, ska kolla upp i eftermiddag. |
Dioden |
Så , problemet borta. Hade blivit lite överslag mellan tändspole och gods, sitter nu oringar som håller fukten borta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.