|
|
|
|---|---|
|
Vilken växellådsolja och bakaxelolja skall man ha till en bmw 530 93a manuell? | |
|
ATF olja till växellådan iaf glömt bort namnet på de till bakaxeln |
|
|
Är det inte samma till bakaxeln? Pröva "Sök inlägg" annars! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
| Nej jag tror inte det ska vara ATF-olja i en manuell växellåda... All data om oljor står i din instruktionsbok, nästan längst bak i den... | |
|
Gå in här: Länk Sedan går du in på fliken "försäljningsområden" och väljer "verkstad". Där finns det en klickbar "rekomendationstabell", därefter väljer du "BMW" så kommer volymer och kvalitéer upp! Mvh |
|
| Tveksam med ATF i en manuell låda, vissa bilar har vanlig motorolja i lådan, vet inte hur det är med BMW. I bakaxeln skall det vara hypoid olja viskositet 80-90W | |
|
Kommer inte ihåg vad min lådolja hette men det var en automatolja iallafall...... Och det är inte samma till bakaxeln. Mvh Patrik |
|
|
Vxl-låda: ATF , Diff: Hypoid Jag kör med Redline MTL i vxl-lådan och i diffen den Castrol-olja som BMW rekommenderar och säljer. Redline'n är mkt bra. |
|
|
Jag fick bra hjälp här på forumet! Det är en Automatlåde olja DX II eller DX III i den manuella på min bil iallafall och vanlig 80/90 olja i bakaxeln. |
|
|
hmm jag har sett att många kör med Redline olja i sina lådor.. inte bara bmw utan på andra märken och så. Mest folk då som hålle rpå med lite styling och trimning och så. Vad e det som e speciellt med redline oljan? E det ett bra märke eller e det bara hypat? |
|
|
hmm kollade castrols sida. där står "Synt." "Uni." på min bakaxel.... Sen högst upp i förklaringen står "Syntrax" "Universal" Asso e det vad deras bakaxeloljor jeter eller? |
|
|
Castrol SAF-XJ heter oljan om du har differentialbroms Saknar du diff fungerar Castrol SAF-XO lika bra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.