|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Min 328 har börjat att dunka till lite smått när jag växlar uppåt,speciellt när jag INTE drar ur den på växlarna,och då menar jag inte att jag plågar den bara lite sk "gubbkörning"!Det är inget störande men man undrar ju vad ljudet kommer ifrån,typ kardanen?? mvh Fredrik | |
|
Det kan ju vara hardy skivan som spökar... den kan dunka en del när den blir utsliten. Det hörs rätt mycket när du växlar från ettan till tvåan. Kanske kan vara ett tips! Mvh Johan |
|
|
har samma problem på min bil! är det dyrt/mkt jobb att byta denna hardy skiva och vart sitter den? |
|
| har samma lite dova dunk på min bil. På BMW sa dom att det bara är normalt transmissionsljud. Hörs mest när man växlar från 1-2an. | |
|
Jag gissar på bakaxeln. Väldigt många Bmw lider av detta dunk-syndrom, inget farligt men ganska irriterande kan det bli... -------------------------------------------- Länk |
|
schneberger |
hade detta prbolem på min. drog åt en av bussnignran vid bakaxeln som var lös. så blev det bra ! |
|
Jo det låter som att hardy skivan är slut,jag har dock hört att på M bilarna så är det normalt om det låter så..stämmer det? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Min dunkar också. Allt fungerar dock perfekt så någon verkstad kommer jag inte söka upp. Ljudet är dock lite irriterande.... Jag tror att den alltid dunkat, men jag är inte säker... Mvh / Micke R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.