|
|
|
|---|---|
svardska |
Har nu kört ca 400 mil med min och gjort ett flertal mätningar. Eftersom jag kör samma sträckor varje dag kan jag konstatera att om jag kör för mesigt så drar den mer än om jag kör normalt!!!? 1,53 blandad meskörning. 1,39 blandad normalkörning Buskörning har jag inte provat ännu, inte när jag har mätt förbrukningen i alla fall! 1,39 tycker jag är helt ok med tanke på att man åker till jobbet osv i sin hobby så att säga. Nytta/Nöje |
| 1,39 låter för bra för att vara sant, jag minns bara att min förra 735i nästan jämt låg runt 1,42 liter/mil. Det skall dock bli skoj att se vad en 750 egentligen drar när jag köper min, men jag räknar inte på att hamna under 1,5 liter/mil. | |
svardska |
vad letar du efter för 750? nån speciell? |
|
J.L.: Vad ska du ha för årsmodell och hur mycket ska den kosta? //Schnitzer |
|
| Jag har redan hittad en 750, det kanske blir affär till helgen. Det är en 750iAL -89 med absolut maxutrustning. Dessutom AC Schnitzer chip, filter och fullflödessytem. Enligt ägaren var bilen trimmad som ny och då skulle den ha 330 hästar. Vidare finns sänkning, vita blinkers och 17" fälgar. Är den i fint skick kan det hända att man är 750 ägare på lördag! | |
mr.. |
Jag körde från gbg till stockholm ca 55mil med fullpackning fulltank 4st person 80kg st, på ålrundäck 225-60-16, snitt 160km med omkörningar med lätt höger fot.Alltid acc på,yttertemp ca 18grader ute,kl 05:00,tankar alltid 98oktan.............. |
|
Jag har konstaterat att min börjat dra mer och mer jämfört under ca:2 mån.Aug mån rusning i Sthlm 1,41/mil Landsväg 130 km/tim 1,17 Är idag uppe i rusning 1,52/mil landsväg 1,32/mil Ska dock tillägga att jag inte är nån direkt offensiv förare och ökningen beror säkert på nån jädrans packning som bör bytas. Mvh Dic. |
|
|
mr..>>>hade du snittfart 160km/h mellen gbg och stockholm? Vad drog den då? skriver du inte. mvh BLJ |
|
|
mr..>>>hade du snittfart 160km/h mellen gbg och stockholm? Vad drog den då? skriver du inte. mvh BLJ |
|
| Väldigt svårt att få bilen o dra mer än 1,35 pendlig till jobbet Väldigt trevlig kärra kanske till salu 1 ägare före mig har gått 13000 mil | |
| Hur mycket begär du för bilen Niklas. | |
mr.. |
Ha ha ha... Förlåt gubbar jag glömmde de att skriva vad den drar ju 1,30 Inte snittfart av färddatorn utan av mig,,kolla aldrig färddaton!!!!!!!!!!! lycka till |
| mr.., min erfarenhet är att färddatorn stämmer exakt på centilitern. Så var det i alla fall på min 735i. | |
svardska |
man får ju hjärnsläpp på den där färddatorn, jag får inte ens klockan att gå rätt, och enl den så drar min 1,02 i snitt... |
sebbe_bmw |
Har märkt det på mina BMW som jag hade innan att man måste ha radioläget påslaget när man tankar så datorn är igång... Annars kan det visa fel Sebbe |
|
Min Tolva drar 1.44 - 1.45 blandad körning vid mespedal.Fläskar man på ligger den på 1.55. Enligt datorn.. "BMW make the world faster" |
|
|
Jag ser en fyrpipig ibland är det någon här? |
|
|
När farsgubben körde hem genom sverige förra året i en 750iA -95 körde han på under litern.. iofs med dåliga motorfästen, kan tänka mig att accelerationerna skedde med lagom fjäderlätt högerfot :) Men under litern.. de e ganska bra! /eFx |
|
|
Undrar hur man i stadskörning kan komma under 1.5l med en 750. Själv kör jag till jobbet varje dag (stockholm) ca 3mil och bilen drar ca 2l ibland lite mer. Men om jag åker längre tex till sth-gb drar den 1.0-1.2. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.