|
|
|
|---|---|
Buffoon |
Råkade se att det sitter en skruv/mutter under gaspedalen som går att skruva på och därmed få gaspedalen att gå att trycka lite längre respektive kortare. Någon som har någon erfarenhet av detta, något man ska röra eller ej? /Jonas |
|
Hjälper dig att undvika avdragna gasvajrar.... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
Buffoon |
Men varför inte skruva upp den i så fall å få jättelitet gasutslag på gaspedalen? Var är den optimala gränsen? *ute på djupt vatten känns det som* /Jonas |
|
Vad menar du egentligen, öppna spjällen på trekvart? Att du egentligen skulle ha köpt en 316 eller vad? :) -------------------------------------------- Länk |
|
Buffoon |
hehe, precis! ;-) Nä men jag började ju tro att man kunde öppna själlen på 5 kvart å därmed ha en M3'a ;-) Insåg dock rätt snabbt att här är nog inte tanken att man ska skruva så nu är det som tidigare. /Jonas |
|
Så billig trimning kan man inte ens få med en turbomotor! :) Det här ämnet får mig o tänka på GoKart, när man hyrde dom där rackarna så kunde man rätt snabbt lista ut att dom strypt dom nere vid gaspedalen. Gissa om man var där med fingrarna och försökte "trimma". :) -------------------------------------------- Länk |
|
Buffoon |
men till min fråga så, om tanken är att bromas upp så man inte trampar för långt, varför då sätta in en skruv och inte något fast som ej går att skruva på? /Jonas |
|
Bra att ha justeringsmån om man byter vajer. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Ja, det måste väl gå att justera. Smidigast är väl att justera detta vid pedalen antar jag? Gissning bara.. -------------------------------------------- Länk |
|
AC-Danne |
vad kul det är och läsa vissa inlägg... ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.