|
|
|
|---|---|
-RW- |
Det sägs att den är grym effektiv, den rengör spridare, rengör insugningsventiler och motverkar rycknongar vid gaspådrag. Jag tror att jag har fått vatten i tanken, då tänkte jag rengöra bränslesystemet med den, hjälper det tror ni? |
|
Har du inga problem med ryckningar innan så lär du inte märka nån skillnad efter om man säger så. Av vilken anledning tänkte du hälla i det menar du? -------------------------------------------- Länk |
|
-RW- |
det är så här att jag hade 20 liter bensin till övers när jag ställde in båten, hällde denna bensin i Bilen, efter si,så 10 minuter började bilen få ett rykiggång, då tittade jag på stifften och såg att det var olja på tre av stifften,(dags för byte av VentilkåpsPackning), men jag kan också tro att den ryckigagången kan bero på Bensinen från båten(som kan ha innehålli vatten). |
|
Du har inte en dieselmotor i båten då? :-)) önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Eller tvåtaktsmotor? :-> /// Better Make Way \\\ |
|
|
Tvåtaktsmotor spelar ju ingen roll..den har ju blandar ju själv soppan i båten...separat olja.. Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
Hur länge hade bensinen stått i båten? Gammal bensin tappar oktantal eftersom flyktiga kolväten dunstar bort = tappar kvalitet och orsakar spikningar. Dessutom finns det stor risk för att den blir utblandad med kondensvatten mm i den fuktiga miljö som en båt utgör. Detta sammantaget gör att man skall vara lite försiktig med att slå "gammal båtbensin" i en bil man är rädd om. Var stiften oljiga på "utsidan" ,dvs den del som sticker upp ur toppen eller var de oljiga på den del som sitter i förbränningsrummet (elektroderna som alstrar gnistan)? Var de oljiga på utsidan har du troligen läckage i ventilkåpspackningen. Var de däremot oljiga vid elektroderna har du troligen slitna ventiltätningar/styrningar. Tanka upp bilen med fräsch 98 oktan och hoppas på att ryckningarna försvinner. Mvh |
|
-RW- |
Så J**la dum är jag ändå inte, att hälla disel i bilen. Men tack ändå:) |
-RW- |
johan B/ Tackar. jo jag vet, att gammalt bensin kan vara dålig(en månad ungefär skulle jag gissa). oljan var på elektroderna alltså den nedre packningen, man såg även lite på själva tändhatten med, så best vore ju byta hella köret. Var på en verkstad idag som sa att den rykiga gången beror 100% på att du har skit i tanken, och bränslefiltret ska bytas eller göras ren, och en annan säger att den ryckigagången kan orsakas av olja på stiften eller dåliga tändstifft eller tändspolare/Fördelare.......! MVH Adrian |
|
Båda kan nog ha rätt , men jag tror främst att det beror på oljiga stift. Tyvärr kommer nog nya stift att bli oljiga snabbt eftersom du verkar ha slitna ventiltätningar. :o( Så ett byte av stiften hjälper nog bara temporärt. Mvh |
|
-RW- |
Du har rätt, packningarna måste ju bytas iaf, ska nog samtidigt fixa till bränslefiltret också. Tackar. MVH Adrian |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.