|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 323i Coupé -96 som har nästan allt utan ac och skinn, gått ca 15000 mil med full dokumentation. Import och totalt 2 ägare på bilen. Hur mycket värderas en sådan här bil?????? | |
|
Vet ej riktigt vad du menar med nästan allt. När AC och skinn saknas drar det ner priset väsentligt enligt min mening. Är den i bra skick säger jag 90'. Svårt utan mer info... -------------------------------------------- Länk |
|
|
Din bil blir nog en utmaning o sälja, ingen ac de har väldigt många som krav. Även skinn finns som krav hos ganska många. Jag skulle tro 90 000:- lite svårt när du inte skriver ut vilken utrustning som sitter i. Väldigt få bilar har all utrustning... Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Ac är underförstått att det "ska" sitta på en sådan bil, så det kommer att dra ned värdet på bilen. SCHinn är som ett mantra när man ska sälja sin BMW enligt min erfarenhet. Hittar du en köpare som inte bryr sig om SCHinn (läuder på skånska) och AC kan du nog få 90' om inte skulle jag tro att du tvingas att gå ned 5-10' för att en eftermontering av AC och eventuellt SCHinn ska kunna göras med ett slutpris som liknar en redan färdigutrustad. Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
|
Min svärfar har en 323ic -96 MED AC dock utan skinn, och den är iskall på marknaden.Han begär under 100'. En bil utan AC tror ja inte är värd mer än max. 80'. Mvh Marin |
|
-RW- |
80000:-, har en bekant som sålde sin, en 323-96-sedan m- Optic med skin och AC, (8000 mil? Imp) för 85000:- Vet inte är Sedan modellerna billigare än Coupén? |
|
coupen står lite högre oftast. -------------------------------------------- Länk |
|
|
Att marknaden är iskall kan ja inte hålla med om, för 2 veckor sedan sålde ja min ögonsten för de begärda priset (120 000) Länk Den var utan Schiin. Så att simonen e skeptisk till bilar utan läder e inget nytt. :) Intresset var ganska stort typ 10 intresserade som ville komma o titta. blev såld ungefär en vecka senare. Att den var i kalas skick o hade aerodynamik paket spelar iof in. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
wendtan, själv har jag gärna en bil utan SCHinn, men när jag har sålt min tidigare BMW 530i 93:a och 528i 97:a har det varit ett förskräckligt tjat "har den SCHinn" /"Har den läuder" etc etc...därav min slutsater att det är viktigt för många. Själv är jag inte så rädd för bilar som gått långt och saknar SCHinn, dock kommer jag inte att köpa någon då väldigt få delar min åsikt =>> svårsålt och man sitter fast med den bil har om man inte nästan "skänker" bort den. /Simon |
|
|
simon_en : Kan inte annat än hålla med dig. En bil med ac o schiin e lättsåld så e de bara. Att en bmw med ac utan schinn måste "skänkas" bort kan ja dock inte köpa. Men eftersom ja vet att många skulle gissa 80% av potentiella köpare verkar ha skinn på sin kravlista, så kommer även jag skaffa en bil med skinn. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
Red Devil |
sjulle du betala 15000 mer bara för att en bil har skin? Har set skin på skroten för 5000:- till E36. |
|
wendtan, håller med dig att en bil med AC utan SCHinn inte är osäljbar, dock svårare...jag lyckades till slut efter VÄLDIGT många samtal med förväntasfulla SCHinnaspiranter..utan AC, ja det är en riktig utmaning...:-) /Simon |
|
|
Jag begär inte mer än 89,000kr för min BMW 323iC (kan diskuteras). Här är en länk på min annons: Länk |
|
|
wendtan: Varför raderar du inte annonsen om den är såld? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper: Hade fibblat bort lösenordet, men de ska va fixat nu. Hur går de med försäljningen på din pärla då? En härlig m3:A till i mitt tycke ganska rätt pris? Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.