|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som (vågat?) prova M5 i vinterväglag med vinterdäck? Nu syftar jag naturligvis på den förra modellen utan DSC. Mvh Stoffe | |
///M5T |
Jag har inte vinterkört min men med tanke på diff-bromsen och att halva vikten ligger över bak-vagnen så lär du nog komma iväg från rödljusen utan större problem. Garanterat bättre än den gamla 320'n jag hade förut. Den var hopplös på vintern :-) |
| Ingen aning, men min M3 94'a gick hur bra som helst med 205 dubbfria. Diffad bakaxel behöver inte betyda något, för det hade min Mustang 95'a också, trots det var den helt hopplös på vintern......fast vad vet jänkarna om väghållning och vintervägar..... | |
|
Min förra 530i 93:a (visserligen inte lika mycket effekt med ändå) med odubbade vinterdäck var smålömsk tycker jag, tog det iofs försiktigt. Dock var det min första vinter med bakhjulsdrift. Nu med ASC+T gör det det hela mycket enklare och tryggare på vintern. Vilket år kom DSC, var det 95 eller 96 eller rent av 97? Börjar bli vanligt nu iallafall. Simon |
|
|
Körde sträckan sthlm-åre och tillbaka förra vintern med min M5a ,dubbade 215 runt om, der var inga problem..... men å andra sidan körde jag ut i skogen i typ 20 km/h på mitt landställe, blankis och låsta hjul, trots ABS,så det är väl rätt svårt att generalisera... men den gör sig INTE förtjänt av BMWs rykte från 70-80 talet som kass vinterbil. Kör på bara... MVH Philip |
|
| Körde hela förra vintern med min M5 med friktionsdäck (dubbfria) 235 runt om, på blankis är man ute på djupt vatten, men annars går det bra, fint fäste t.o.m. i snöiga uppförsbackar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.