|
|
|
|---|---|
E28:an |
Hej jag har en 528i-87 som det ej går att tanka fullt det läcker ut inte ifrån tanken utan det är från något rör,vad är det som är fel ,och hur åtgärdar man problemet.Tacksam för svar. Ta vara på dagen |
|
Jo hej! Standardfel på E28:an att dessa rör rostar av. Det "smidigaste" sättet är att köpa ny tank..Den är inte så dyr,problemet då brukar vara att du även måste byta ut tankarmaturen den brukar vara svår att demontera hel(pga rost där med)..Tankens pris brukar hamna kring 2500 på BMW(finns pirat tankar som går att få kring 1500:-). Tankarmaturen på din vagn kostar styvt tusenlappen,om du måste byta den oxå.. Dessa priser är mina egna erfarenhetspriser i slutet av nittiotalet(Tankpriset är från 2001)...Säkert höjt en del sen dess. Mvh Janne. |
|
|
Tillägg:Det ÄR ett tankläckage iom att dessa rör är insvetsade på tanken... Mvh Janne. |
|
|
Fixade detta på min med kemisk metall, fungerar kanon. //Ticco www.ticco.com |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kemisk metall brukar funka om man kan rengöra ordentligt. Nödlösningen är att gnugga in vanlig tvål där det läcker, rallytätning, funkar bra i de flesta fall. MVH Hasso |
|
Ticco>>Ok,din kanske hade mindre rost än min stackars tank ;) Kex var nog rätta benämningen på mina rör(det som fanns kvar)...:) Mvh Janne. |
|
|
Ett av mina (3) var oxå kex så jag täppte igen det å plugga slangen. //Ticco www.ticco.com |
|
E28:an |
Tack grabbar för era snabba svar helt otroligt vilken kunskapsbank det finns på det här forumet. Ta vara på dagen |
|
Ok! Ticco,Hasso. Min tank läckte på andra ställen oxå(runt själva falsen/tankhalvorna!? bl.a) så det bästa i mitt fall tyckte jag var att byta ut hela tanken...Men säkert håller det med tvål och/eller plastic padding en bra stund. Mvh Janne. |
|
|
Antagligen är det läckaget precis samma som jag har...mer än 60 liter i tanken så läcker det. när jag tankar måste jag hålla tankmunstycket lutat för att det inte ska droppa under bilen... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
när jag tankar helt fullt å sedan svänger tvärt till vänster skvalpar det över i min tank och rinner ut lite bensin vid höger bakhjul... men det är oxå ena gången det läcker... vart sitter mitt läckage då? har fått för mej att dte är vid påfyllningsrörets infästning i tanken?... /Jonas |
|
|
Vanligaste orsaken till att det läker från tanken måste ju vara att själva armaturen är sönderrostad. Den sitter ju så förbannat idiotiskt till så det är egentligen helt logiskt att den rostar pga allt grus & vatten som höger bakhjul skickar dit. Köp en ny armatur om ni har det problemet. Jag köpte till min E12:a -79 (samma tank som E28). Betalade 50 spänn för den på skroten. Fungerar utmärkt. Se bara till att flottören glider lätt i röret och att den ser hel och fräsch ut :) |
|
|
Tänkte ta och tanka så att det rinner över lite, åka till en billyft och upp med skiten o kolla VAR det läcker... är det bara nåt litet skithål tup i ovankant på röret/armaturen så blir det kemisk metall... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Min tank var rostig i bakväggen så att bensinen träckte rakt igenom den rostiga plåten. Hade bilen ståendes i garage en längre tid men mycket av soppan i tanken hamnade på golvet. "Jääla möög" tänkte jag och köpte ny tank. Den var inte vacker på ovansidan heller kan jag berätta! När jag skulle lossa slangarna från rören så lossnade rören från tanken istället.... Köpte ny tank hos Mekonomen men jag fick ju springa till Förenade bil och handla tankarmatur också för att få ihop det.... wait for me! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.