|
|
|
|---|---|
| Jag har en 325:a med e30 karossen som det sitter 215/40-17 däck på. Men när jag fick punka och körde med mitt reservhjul som är 200/60-14 så skrapade det i min dämare fram när jag svängde i en rondell(har bilstein dämpare).Kommer ett vinterdäck på 185/65-14 också att göra detta eller. Någon som har sånna däck på en sänkt bil med bilsten dämpare? | |
|
kannan: dämpare ? menar du kanske framfjäderbenet ? Det kan bra hända att med 200/70/14 på originalplåtfälgarna går lite tight där, men 185/65/14 ska nog gå bra. e det några andra fälgar det e frågan om så har du nog fel offset (et). har samma problem på min, men ska sätta spacers framtill nu till vintern (et38 på vinterfälgarna, 7*15 med 195/55). ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
Är det orginal bmw plåtfälgar(et35 om de är 6") ska det inte vara några problem alls med den dimentionen. Om bilen är sänkt ger det ännu mer marginal eftersom fjäderbenet lutar undan mer då. |
|
|
ILiveToRide: hmm, du, om bilen e sänkt e ingen skillnad, fjäderbenet flyttas inte i förhållande till fälgen. ;) ja det lutar, men det gör juh fälgen oxo. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
ja jag menar fjäderbenet, skrev fel, sorry. Fälgen lutar ju inte så mycket på min bil i alla fall, man ser att bakdäcken lutar mycket mer än framdäcken. Så det där att det blir mer marginal kan nog stämma om framdäcken är inställda efter sänkningen(om det går). Jaja det borde ju inte bli mindre plats i alla fall så att de dimensioner som står i manualen ska ju passa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.