AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.694

Follow me home

Be
109
Beemer
520i E39
Hej på er!
Jag har läst här på forumet att man kan (med hjälp av BMW-verkstan) programmera in olika funktioner i sin fjärrlåsnyckel. Är det någon som vet ifall man kan få "follow-me-home"-funktion, dvs bilens halvljus tänds när man låser/låser upp bilen. Kan var praktiskt när man är vid sommarstugan nu på hösten, och det är så jäkla mörkt. Bilen är en E39-97.

Tack på förhand,

Beemer
Helt riktigt, tror att gränsen går någongång under 97 fast jag minns inte vilken månad. Bara in å kolla, finns säker mer roliga saker att ställa om typ komfortstängning mm

MrMonzen
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beemer,
Har du provat funktionen? Har för mig att den funkar så att du drar i ljustutan när du stänger av bilen. När du låser så lyser det, samma sak när du öppnar...
Kan ha fel, har nämligen aldrig provat på min egen om det funkar... :)

--------------------------------------------
Länk
Be
109
Beemer
520i E39
Anders:
Hmm, det har jag inte testat. Måste prova på lunchen:-))

/Beemer
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har provat.

*Stäng av bilen.
*Ryck en gång i ljustutan (mot dig).
*Lås bilen.
= Det lyser (ett litet tag) :)

Länk
Be
109
Beemer
520i E39
Äsch, det funkar inte på min. Jag får ringa till BMW och fråga...:-(

/Beemer
Det går att ställa in om det ska funka, på/av samt hur länge det ska lysa...tror det fanns upp till 45sek.

MrMonzen
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Monzen,
Är det nåt man kan göra själv?

Länk
sebbe_bmw
Det funkade inte på min -98...
Hade inte keymemory på den så vet inte när det kom!

Sebbe
Be
109
Beemer
520i E39
Jag frågade om programmering av nycklar när jag var hos BMW i Göteborg senast. Kundmottagaren såg helt oförstående ut och sa att han aldrig hade hört talas om det. Någon som har hört något annat?
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag tror att den funktionen kom -00. Men är dock inte säker!
Man skulle kunna få bilen att ställa in kliman olika beroende på vilken nyckel man använde. Om t ex jag har inställningar 22 C på kliman när jag låser med min nyckel och tjejen hade 20 när hon låste så beror gradinställningen på kliman på vilken nyckel man använder vid upplåsning av bilen. Jag = 22, tjejen = 20.
Detta borde kunna kopplas till sätesinställningar och dyl.

Mvh

/NP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
From årsmodell -99 kan "follow me home" programmeras. (gäller alla modeller7,5,3,8, x5)

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Stämmer,
Keymemory, radio o klima blir densamma som vid tidigare inställning "på nyckeln". Har man elstolar så ställer dessa in sig efter resp. nyckel också.

Vad jag däremot tänkte på, det här med ljusfunktionen. Är det meningen att det ska lysa även när jag låser upp bilen efter att ha gjort en "ljustutning" (follow me home)?

Mvh

Anders S.
Follow me home fanns -97 , även keymemory, iallafall enligt min egen och en webbaserad manual till E38 -97
skall programmera min nästa vecka och sitter just nu och letar efter en tråd där det diskuterades ett dokument på vad verkstaden kan göra och där man kryssade i sina val.

Enligt min verkstad ser dom det i dis och då får man väja där vilket låter lite skumt, skall man gå ut i verkstaden då eller ??

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.