|
|
|
|---|---|
toffa |
Vad ska man betala för bilen ovan. Den har gått 3500 mil, importerad. Enda ägaren i Tyskland är BMW själv i ett halvår. Bilen har allt, inkl Navigation, TV, taklucka, elstolar osv. Det går inte att utrusta en 5-serie mer enligt broshyren från BMW. Bilen är uttagen i juli 1999. |
perry mason |
Kolla du upp de där: 3500 milen...vem vet det kanske skall vara en nolla till.... Priset har jag tyvärr ingen vetskap om. Det är mer vanligt med en "skruvad"..En vad det är med en "oskruvad"..(Gäller import BMW.) |
|
Om milen stämmer bra (låter lite dock) så skulle jag med en vild gissning säga 280-300 tusen. Såg en liknande 98:a i Hamburg hos BMW som de ville ha motsvarande 275 tusen för. Mvh Stoffe |
|
|
Kan bara inte låta bli när jag ser nonsens på pränt. Vad bygger du din teori på att det är vanligare med skruvade BMW från tyskland än oskruvade? Mitt tips skulle vara att kolla hur mycket den gått i sverige respektive tyskland. Som jämförelse hade vår BMW gått 4000 mil per år när BMW ägde den i tyskland. /Mvh Zhivago |
|
|
Zhivago, Herr Perry har inga belägg för hans påståeende, jag har frågat honom förut och fått till svar att "han känner folk i branschen" samt en massa personangrepp på mig. Hans närvaro här syftar mest till att provocera är min erfarenhet. Simon |
|
Krille |
"Perry Mason" kanske jobbar som springpojke eller rent av säljare på BMW i sverige. Det är därför han säger att 98% av alla importbilarna är skruvade. jag kan tänka mig att det är sådana skrönor som svenska bilförsäljare får ta till för att få sina dyra svensksålda beg-bilar sålda. När hans ihåliga argument inte håller så tar han till personangrepp, det är det enda vapen han har. Visst förekommer det skruvade importbilar men enligt flera källor (bla motorpress) så är de flesta nyare importerade bilarna oskruvade. varför skulle tyskar vilja köra omkring med sämre bilar än svenskar? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.