AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
311

hatighetsmätaren glappar!

zerocool
hatighetsmätaren har sin egén vilja. ibland så fungerar den och ibland inte mest inte:) å jag undrar vad som kan vara problemet? förra ägaren sa att om man bankar lite på mätaren så kunde den gå igång. är det svårt att ta bort mätarna och kolla om nått är sönder bak på?
ma
272
marbjo
325cab-91
har du en e30 kan det vara kabelbrott vid bakaxeln

Länk
Pe
82
Petre
325 Xi -02
Har haft samma problem på en e36 och då var det glapp i kontakterna bak i mätarhuset, ta loss mätarna och tryck fast kontakterna!!

BMWCS # 4445
zerocool
det är en e30! tack för svaren får försöka när jag kommer hem då!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag hade samma problem med min e36a Det kom och gick men då dog även ekonomi mätaren i samband med den. och blev värre o värre tillslut funkade den knappt aldrig. Den gången räckte det med att rengöra kontakten samt smörjde jag på ny kontaktpasta på givaren i bakaxeln. nu funka den perfekt igen. Det är väldigt enkelt o testa det i första hand.

På min gamla E30 - 88 hade jag också problem, men då var det även varvräknaren mm somstrulade lite då o då.. fick byta batterierna där bak den gången..

Hoppas du hittar felet Mvh: Stefan
zerocool
ste>> mm det kan vara nått i den stilen. för min ekonomi mätare fungerar inte heller. fast jag var och spekade lite i kontakten på bakaxlen igår! men kan det inte vara givaren inne i bakaxlen som är dålig?
Min mätare åker ibland ner i botten när man trycker till lite på gaspedalen. Lite störande.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag bytte nyligen givaren på min 193kr på BMW, men inge bättre. Kontaktpasta har jag pressat i kontakten oxå, ledningarna ser ut som nya utan böjar, kontakterna på baksidan av instrumenthuset har jag ruckat på, sitter som berget.......si batterier kan det inte vara eftersom då skulle något annat GARANTERAT krångla. Återstår väl att kolla lödningar och annat småtjafs i instrument huset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.