|
|
|
|---|---|
|
Hej igen, tänkte jag skulle ta bort mitt trimmchip & testa original, min fråga är då går det att vända chippet fel??, hur är det märkt? | |
|
OBS!!!TA DETTA INLÄGG MED EN NYPA SALT!! Men jag har för mig att det sitter en liten halvmånformad urfräsning i chip respektive sockel så är det iaf på en vanlig chip sockel.. Dessa skall vara vända mot varandra, vänta med att testa tills någon bekräftat detta // Henke Bleifuss |
|
| jo, det som henke ovan säger är sant. Hade innan en 525 -89. Där bytade jag från orginal till trimchip. Och det sägs att det är likadant på alla E34:or! ...alltså att där finns en liten halvmåne i ena kortändan på chippet! Lycka till | |
diamantsvart_bmw |
märkte du någon skillnad när du chippade 525:an kan man göra det själv??? |
|
diamantsvart_bmw: Byta chip kan du säkert göra själv, däremot lär du veta vad du gör samt ha erforderlig utrustning om du ska ge dig på att programmera chipet själv. Vänd dig istället till t.ex Qvarnis på Länk som säljer JWR-chip |
|
|
Tack för svaren, jag tänkte testa för att motorn typ "bluddrar" och inte svarar ordentligt ibland, eftersom bilen var chippad när jag köpte den så vet jag inte hur det var innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.