AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
485

Gemensam bilresa ner till tyskland! Någon?

Det var ett tag sedan man var nere. Jag är lite sugen på att spontant åka ner till södra delen av tyskland, med mindre bilköpartankar, och för att se hur prisbilden igentligen ÄR för fina bilar, och inga "mobile-vrak" Jag har importerat ett tio-tal bilar, så jag kan bidra med erfarenhet så att ingen "nybörjare" blir lurad. Men jag kan inte bidra med bil. Kanske du kan? Min förhoppning skulle vara att vi blev minst 3(sedan kan vi ju bli hur många som hellst om intresse och bilar finns) stycken som delade på bensin+färja en 2 dagarstur fram och tillbaka. Hur låter det? Någon som blir sugen? Själv bor jag i Karlstad, och skulle se fram emot att dra om 1.5-2 veckor. Maila mig på pumba303@hotmail.com om du vill med eller skriv här!, samt om Du har en "pålitlig" bil eller ej och vart du bor.
Tanken är att det ska bli en intressant resa till rimlig peng, kanske någon handlar bil, kanske någon inte gör det utan bara vill "kolla läget" Dyrt blir det inte i alla fall om vi är fler. Jag räknar med max 400 mil, samt 2 färgebiljetter/alt bro vilket pristaket för resan(per bil) bör bli runt 5000:-/antal resenärer.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Goddagens!

Ska själv inte ner till Tyskland under den närmsta tiden men har en god vän som ska ner i slutet av nästa vecka för att hämta 1 st M3 -01 och en X5:a, de är 2 st som åker ner över helgen för att hämsta dessa bilar men det är nog inget problem om du vill slå dina påsar ihop med dem och följa med! Hör av dig om intresse finns så ska jag nämna det för dem!
MVH/München

München
Ro
138
RonnyN
330i -03
Jag har haft planer en tid nu att åka ner och handla bil, men har aldrig varit där innan och kan inte språket så det vore ju ett ypperligt tillfälle...
har tyvärr ingen pålitlig bil just nu men nån annan kanske har

5000:- per person låter lite dyrt men /bil låter det rimligare, kanske var det vad du menade?
är man 3-4st blir det ju en billig helgutflykt med förhoppningsvis ett bilköp....

/Ronny

E-30 alpina köpes......
Tobbz

En resa är på G nu på torsdag (10/10) till fredag. Plats finns. Bilen är säker och utgår från Skåne.
Maila om du vill med.

:)

OK, intresset kom lite för sent :(
Jag han binda upp stålarna i en saab :(
Men snart så...maila gärna.
Filoviros: Tackar så mycket för erbjudandet, det kommer väl fler :)
MVH Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.