|
|
|
|---|---|
|
Har fått följade fel på besiktningen och nu måste de fixas. Bromsrör, bak höger inre, rostskadat. Nu har jag köpt en 5 meters brömsrör och de måste nog räcka? Hur långt tid kan de ta ungefär? Finns de nått jag måste tänka på innan jag bytar? | |
|
Är det de längsgående röret som går från motorrumet fram till bakaxeln? Har du köpt ett färdigt rör med nipplar i ändarna? I så fall tror jag det är för långt, borde vara typ 4m. Lossa alla klammor som håller det gamla, skydda ändarna med tape så du inte får in smuts i röret, trä röret som det gamla var draget anslut ändarna klamma fast det. lufta. Låter lätt är ganska jobbigt om man vill ha det snyggt mde raka rör där det skall vara rakt. Lycka till! mvh BLJ |
|
rsarits |
Köp färdigt rör på BMW det är billigt, alla rör till hela bilen (520 E34)kostade 465:- på Novation i Uppsala Micke |
|
Tack för hjälpen... Men nu har jag klarat de efter 3 timmar. Hos BMW i malmö kostade över 800:- när jag fråga.. så jag köpte en 5 meters rör o fixa de. jag ska besikta den imorgon... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.