|
|
|
|---|---|
| hallå jag har fått ett erbjudande att köpa en m3 motor och jag undrar hur mycket krångel kan det bli att trycka ner den i min e21 | |
|
Vilken M3-motor talar vi om? det är ju en subjektiv bedömning, men jag kan säga att det är inget man bör ge sig på om man vill göra det lätt för sig. Räkna med att behöva modifiera stora delar av din nuvarande kärra. Är det en E30motor blir det kanske lite lättare...men ändå inget man gör på en handvänding, minst sagt! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
|
Tjena Jag förutsätter att vi snackar om S14 (4 cyl). Den passar ganska bra rent fysiskt. Sen är det ju en hel del att göra runtikring så att säga. Det är inget för den oerfarne kan jag lova. Kiip Spiiding! |
|
| Sen är ju frågan om man är tillräckligt galen att köra omkring med så "mycket" pulver i en e21:a ;) :D | |
|
Palle83 ! Fråga Jörgen från Team Jakan, han vet ju =) _____________________________________ Länk |
|
|
Braxen Gisses vad det går :O Men hans bil används ju bara i rattlåsrace... |
|
| MIn kompis 318-E21 men idag 323-E21 hade m3-E30 motor förut och det hade fungerat mycket bra..se bara till att ha bra bromsar och väghållning så fungerar E21an fint med denna kombination. Förresten så har han idag likvärdig effekt som M3-E30 i sin 323a..bara att det sitter en 2.3liters sexa i och det är inga problem. | |
E30poppe |
Coolt om du skulle trycka i en ///M3 spis i en E21a |
| man tackar för all komplimanger det är en 4cyl motor som jag hade tänkt att presa ned och jag har bestämt mig för att det ska gå det har jag get mig fan på så det går nog | |
|
Jag vet helt säkert att det går, jag har snackat med en kille som gjort det (Göteborgare om jag minns rätt) och jag var på god väg att göra det själv. Lycka till! Kiip Spiiding! |
|
|
man tackar det går nog men det kommer nog att bli mycket svordomar och klia huvud för att få det att gå i ihop |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.