|
|
|
|---|---|
|
KAN NÅGON TALA OM VAR/HUR MAN DRAR IGENOM KUPEVÄRMARSLADDEN IN PASSAGERARPLATSEN.E-39 523I HN | |
|
Nåt fel på små bokstäver? /Micke |
|
|
Det är dumt att skrika till folk Sotarn ... Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart kan jag det om herrn har vänligheten att ställa om sitt tangentbord så man slipper hörselskydd:) Min lösning blev så här att jag satte en genomföring in till databoxen bredvid den som finns åt motorsidehållet du ser kablen bredvid intensivspolburken. Länk I botten på databurken finns det genomgångar till kupén som ser om du plockar bort plastskyddet under handskfacket och lyfter på mattan. I plastskyddet finns ett lämpligt hål att dra kabeln igenom och skruva fast uttaget i,trevlig när uttaget inte syns tycker jag. MVH Hasso DD1 1/10 häst nr 5 Open Mind:)) |
|
Hasso, Sitter databoxen under kupefiltret då och måste man montera bort databoxen? Jag har en TDS -98 och är lite osäker om det är samma layout under huven... -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
Om du söker på motorvärmare och eller kupvärmare i sökmotorn längs upp, så hittar du flera inlägg och med mycket bra bilder till... Monterade själv detta föra veckan enligt bland annat Hassos anvisningar, det tog 2 timmar.... Vill passa på att bland annat tacka Hasso Använder du denna länken kommer du direkt till en rad användbara bilder :) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej du behöver inte demontera databoxen bara skruva bort locket, och locket finns under kupefiltret. MVH Hasso Länk |
|
Som ni ser på datumet på föregåend inlägg så har jag sökt... Hittar dock inte så mycket info. Har köpt Defa motorvärmare med kupéuttag till min touring. Frågan är var man placerar uttagssladden snyggast och var man snyggast får in kupeuttaget genom torpedväggen. Hassos bild sa mig inte så mycket. Jag har för mig att jag hade dubbelplåt i torpedväggen på min förra E39 (javisst har jag satt motorvärmare på E39 förr men minnet är kort). Jag gillar bilder! Lovar att ta en del foton då jag sätter dit den så någon annan kanske blir hjälpt i fortsättningen. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Hej jag tog några bilder men tyvärr så var det efter jag hadde monterat men här ser du vart jag gick in Länk vid sidan om kabeln till motorelektroniken och på den andra bilden Länk ser du vart jag monterade uttaget. Det är bara plast att borra i och om du öppnar boxen under filtret och sedan lyser med en lampa så ser du på insidan tydligt vart du kan borra. Lycka till //Nisse |
|
|
Verkar ju inte vara så besvärligt... skall ge mig i kast med detta nån kväll under veckan som kommer. Börjar vara kallt på morgnarna här uppe i norrbotten nu. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.