AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.824

Vilket vax håller sig längst?

warchild
Vilket vax håller sig längst?

Snyggaste bilarna i stan
perry_ mason
Utan minsta tvivel: "SONAX hårdvax" testvinnaren.

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Vilket test vann SONAX Hårdvax?
perry_ mason
Om jag nu ej kan svara på det.....tillhör du den gruppen här på forumet.....som ska gapa om det i tre veckor då....i så fall tar jag tillbaka det SONAX är
det sämsta vax som finns...köp nåt annat.

bilsports test har dom vunnit 2 ggr

Mvh
Patrik 325i -92
Sonax, helt klart! Men med vaxer kan det vara lite si och så...på vissa lacker kan andra än sonax vara bra!!!

-ridern-

525i 1990 24V
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
perry_mason: Tack för ditt svar, det värmde verkligen. Vaxet är nog bra men om det inte har vunnit något test så skriv fan inte det här. Tack för mig.

MVH Nisse
"John Drake"
Nisse: Jag köpte en flaska Sonax hårdvax idag.. på den
Står det Tryck i högra nedre hörnet "TESTVINNAREN"
Men det står ej vilket test det avser.
Om du anser att testet är det avgörande för ett ev,köp
Så får du väl vända dig tillverkaren ..för vidare info
Hur skulle då perry_mason kunna veta vilket test det var när det ej står på produkten....???? så han får nog
Fan skriva det här.

John Drake....
An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Har använt Sonax men har nu bytt till Hagmans serie, tycker faktiskt att Hagmans är bättre på alla sätt.

325 E30
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
John Drake: Tack för det. Men tycker du inte att perry_mason kunde ha sagt det då? Tack för hjälpen.

MVH
sportsbmw
HELT KLART "SONAX"!!!

BMW RULES!
"John Drake"
nisse: Jag tror att de har varit elaka mot perry_mason
Här på forumet...det var nog därför han avböjde att ge
sig in i "diskussioner" om ev, tester hit och dit...
Dittan dattan....brukar sluta med pajkastning.
Det är ju ändå "Sonax" är etta......

John Drake....
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Då var detta utrett då! Det varkar ju iaf som om SONAX är bäst, enligt de flesta (alla?) här på forumet!

MVH Nisse
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Till helgen tänkte jag lägga på Lahegas tvåkomponent med härdare, borde inte det hålla bra, det är väl samma som en såndär lackförsegling.

MVH

/Andy EPA Duett-62, Sirocco GTI-77, Volvo 142-74, Celica GT FOUR-88, Celica GT FOUR-89, 525tds-92, 325tds-94, 328i-96, nästa bil E46.
Jag har tidigare använt SONAX hårdvax, men testade nu senast för första gången Lahegas Moment 36, lackskydd med teflon. Helt överlägset resultat! Jag slängde t.om. Sonaxflaskan efteråt...

Lystern blev suverän och sitter oförändrad kvar efter påföljande tvätt. Under seglingssemester stod bilen still ute på landet i tre veckor och blev utsatt för en hel del fågelspillning vilket ju kan riskera att bränna fast i lacken. Det var bara att spruta på litet insektslösning och så försvann det utan att lämna ett enda spår efter sig. Det var bökigare att få tag på Lahegas grejer, men helt klart värt besväret.

Stefan L
"John Drake"
Det har jag hört talas om...Enl en säker källa skall
det vara mkt svårt att lackera om delar på bilen som
behandlats med detta medel...lacken fäster ej längre.
kanske lika bra att fortsätta med SONAX...i fall.

John Drake....
Men..? Innan all omlackering måste väl lacken slipas ned? Då borde ju det inte skapa något problem, eller? Jag skulle nog inte välja att lämna bilen till någon som inte gör ett riktigt underarbete.

Stefan L
"John Drake"
Detta lackjobb gjordes på Rejmes..kan ej tänka mig att
det förekommit något undermåligt underarbete, dessutom
handlade det om lackarns egen privata bil.
Dörren slipades ned till grundlacken, det hjälpte ej
När lacken lades så vart det grodögon i den (bubblor)
Han fick göra om lackarbetet fyra gånger totalt..
Enl uppgift så kan man med fördel använda Lahega till
Båtunderreden....

John Drake....
///M ax
Jag använder mig av Turtles extremprodukter!!
Jag kan bara säga att det är faktiskt det bästa jag har använt.. Otrolig lyster och fenomenal hållbarhet.. OCH så luktar det förbannat gott åxå!!
Har provat det mesta som finns på marknaden och jag vill inte byta tillbaka!!
Kan tillägga att jag håller på att rekonda bilar åt folk på min fritid.. Visst, det finns vaxer som är bättre, men dom är så satans tungjobbade!! Som rubbing och polermedel använder jag mig av tryckeriprodukter.. (sånt man rengör tryckpressar med)
"John Drake"
Max:Intressant "tryckeri produkter".. har jobbat som Offsettryckare några år...när vi tvättade tryckvalsarna
använde vi "Blankerola"det kan ju knappast användas som
Rubbing....eller är det polermedlet till fotostatapparatens silvertrumma(Coronan) du menar
Tilverkare: "Rank Xerox"

John Drake....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.