AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.755

Värdering F10 530d 2010

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Svensksåld sedan, strax under 22000 mil. Började sina 3 första år som leasingbil åt en revisor i Örebro.
- Automat
- Helläder
- Mörkgrå metallic
- Komfortstolar
- Ambient interior lighting
- PDC fram och bak
- Navigation professional
- Hifi professional
- Speed limit info, kamera som läser av aktuell hastighetsbegränsning

Servad som den ska. Ibland något längre miltal än önskat, men oljebyte minst en gång per år.
- Spindelleder fram bytta i år
- Bromsklossar fram nyligen bytt
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Mitt tips, Privatförsäljning runt 150 000 kr, vid inbyte hos handlare runt 110 000 kr.
Bara att kolla vilka bilar som ligger ute till försäljning och vad de begär, eftersom de inte är sålda ligger nog det egentliga värdet strax, eller en bit, under begärt pris.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Runt 150’ tror även Kvarndammen. Dock drygt att vara utan bilen och pengar under de veckorna den står där.
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Länk
Denna har varit ute ett par omgångar
Tror faktiskt mindre än -150”
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Viköperdinbil, utan att ha tittat på den, säger 92774:- plus extrautrustning. Då är frågan vad extrautrustningen kan vara värde i deras bok?

I övrigt, ni som köper och säljer bilar, hur gör ni "mellan bilar"? Just nu har vi bara en bil som pendlar 12 mil varje dag.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Glöm dem i så fall. Budet du får i hallen kommer vara lägre, inte högre. Avdraget för slitage är högre än tillägget för utrustning.

-------
//Lövet
Budet Viköperdinbil ger är inte seriöst. Spill inte tid på dem.

Vad är inbytespriset hos BMW-handlaren? 85'-105'?
Apropå ViKöperDinBil...Min ena M3 -98 värderas på webbsidan till hela 229000 kr! Skulle jag få för mig att visa upp den tror jag att värderingen skulle landa på en knapp fjärdedel i bästa fall. Det är rena "lock-värderingar" på gamla M verkar det som. Men, jag är sugen på att åka dit o få domen, o framförallt vilka "brister" de kommer hitta på att bilen har :D.

90000 för en 7 år gammal 530 låter i mina öron som ett riktigt bra inköpspris för en bilhandlare, en sådan vagn kostar väl efter lite rekond runt 130000.

Lägg in en vettig blocket-annons på kring 130', den lär bli såld rätt fort, men lägg ingen tid på alla "Sissta priss kompisar" o allt vad de nu kan tänkas heta...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Erbjöds 8000kr mindre (~15%) av VKDB än vad jag sålde min sambos bil för på Blocket för ett par månader sedan. Hade jag haft mer bråttom hade jag kanske tagit det. Inbytesvärderingarna jag fick låg under detta.

Skillnaden mellan budet på hemsidan och värderingen på plats var ngefär 10%.

Bilen var en högst felfri normal mellanklassare i Golf storlek. Utrustad lite över medel.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Har faktiskt fått hyggligt bra pris på inbyte. Det som oroar mig är att jag behöver köra med bilen tills den nya levereras i januari. Ungefär som bilpriser -20%
Lasse Karlsson
Dawwe!!

För guds skull!! Åk inte dit!! Pratar av egen erf!! var till dessa skojare, med min förra BMW 550 T. Tänkte precis som du, kolla vad dom kunde erbjuda + få bilen kollad!

Tror jag fick bud på nätet runt 120.000. Åkte till U-sala, o detta hände: En "mörk" kille, körde bilen ca 3 min, frågade sen om bilen var OK? Jag sa inte så mycket! tänkte: det är ju därför jag e här, för att ni ska kolla detta!!

In i en sunkig lagerlokal, o jag tänkte att : nu ska dom väl i alla fall, gå igenom bilen!! Detta händer: en annan "mörk" kille öppnar alla dörrar, baklucka, taklucka, o börjar sedan ta bilder från alla möjliga hörn! under också! Nån utrustning att kolla bilen, typ lyftar, verktyg o dyl, fanns naturligtvis inte!

Då killen tagit bilder klart, skickar han iväg dom i cyberrymden o säger: Nu har jag skickat bilderna, så om en stund kommer domen!

Gick sedan ca 10 min, varpå han säger: ja! nu har bilen kollats upp av min chef!( var han fanns har jag ingen aning om!!) Den har ju ett antal mer eller mindre allvarliga brister, + att den är gammal(tack för infon tänkte jag!!) o sen är det ju en modell som egentligen inte faller oss i smaken! vårt bud: 58.000!

Trodde han skämtade!! ca hälften av nätvärderingen! Hade inte ork att bråka om varför dom inte informerat om att modellen inte passade dom osv, innan man åkte dit osv! utan sa bara: tack men Nej Tack o åkte hem igen!!

Sen till det största skämtet av alltihop: ca 2 dar senare, kommer ett mejl, från klåparna, där dom gratulerar mig till att dom har värderat upp min bil, till runt 61000, och jag får ett telnr att ringa för att gå igång med slutförande av affär!!

Pajasvarning lång väg!! Gissa om jag tog erbjudandet!!?? skratt!! skulle inte tro det!!

Men som jag skrivit förut här: fortsätt o skriv/häng ut dessa tomtar här på Forumet!! alltyid hjälper det nån stackare att slippa halka i händerna på sånna här idioter!!

HA DET!!!

modolasse
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Lasse, Om det är mörkt i lagerlokalen förstår jag att det är svårt att värdera bilen korrekt men jag har svårt i att se vad ”mörk kille” har med saken att göra?
Lasse Karlsson
Mats! Du får tolka det hur du vill! Har varit med om allt för mycket runt bilaffärer o som jag kallar dom "mörka" personer vad avser skit! för att hålla en "neutral" syn!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.