AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
4.491

Beslutsångest om färg på beggad 420 -17!

Sida 1 av 2
Hej! Letar 420d xdrive Grand Coupé, fastnat ruskigt mycket för dessa och nu börjar de trilla ner lite i pris på begagnat sidan.
Har redan hittat 3 med olika färger som matchar mina krav.
Vit, carbon svart och silver.
Har haft en vit Audi A4 nu i 4 år så skulle ju vara lite kyl med nåt nytt även färgmässigt.

Vad tycker ni BMW fans här inne? Silver är ju lättskött och framhäver ju linjerna väldigt bra men är det lite tråkigt, ålderdomligt, anonymt?

Evigt Tacksam för lite input.
/Micke
ha
734
haack
X3 30d -18

Om man bara ska välja bil baserat på färg, utan att ta hänsyn till utrustning, mil o.s.v så skulle jag välja en grå..passar sällsynt bra på en F36:a. På andraplats hamnar silver.
Lycka till med köp!

Färger o vi pratar vitt o grått? Nej kör på nån blå nyans, Tanzanit eller Midnight?
Verdi
Carbonsvart är klockrent. Kör på den.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Av de där tre - silver.

(Annars står det en Imolaröd 430i GC på Bilia Group i Gbg, +49000kr för lacken..) :)
BMW är konstiga, du kan köpa flera individual frozen och sjukt mycket andra roliga färger för 25000-30000. Men Imola Red, som bara för ett par år sen kostade 25000, kostar nu det dubbla trots att det är en gammal klassisk BMW-färg.

Edit: En 4-serie GC ska vara silver, helt klart.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har haft Carbon. Den färgen är ren i sisådär 4 timmar åt gången. Även sommartid. Fullständigt hopplös färg. Men fantastisk de där timmarna när den är ren.

Silver är raka motsatsen. Ser ren ut jämt men kanske inte så spännande.

-------
//Lövet
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Glaciärsilver är helt överlägset ur underhållsperspektiv. Maken till förmåga att dölja smuts har jag inte sett tidigare. Även om det går lång tid mellan tvättar håller den sig väldigt fräsch.

Färgval kan också vara avhängigt färg på inredning samt fälgar. Som färg kanske silver kan kännas lite tråkigt men med mörk inredning och fälgar med mörka inslag tex Bicolor/orbitgrey får du en bil som blir riktigt snygg. Med ljus inredning däremot hade jag valt tex Carbonsvart.
Dom där 4 timmarna som Lövet skriver om är magiska. Kör carbonsvart såklart
Visa användare
3.753
Sani
Nja (om jag får tycka till igen) - har ju en Mineralgrå själv, och en Carbonsvart på lån nu. Tycker faktiskt MG är snyggare, linjerna försvinner på mörka färger. Men visst, shadowline/krom, fälgar mm avgör också mkt! Snapper Rocks Blue då? ;)
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Jag tycker att du bör specifiera vilket utförande du har tänkt dig först. En Luxury Line GC och M-Sport ska definitivt inte ha samma "bästa" färg. M-Sport är snygg i de tre färger du redan har föreslagit. En Luxury Line är snygg i Sparkling Brown.
Tusen tack för så himla fin respons!

@Joofa
Det är dessa Bicolor/orbitgrey 19" ja suktar efter och de passar riktigt bra till silver.

@ Sani
Jag provade faktiskt en Carbonsvart idag och jag håller med om att linjerna kontrasterna i bilen försvann helt, speciellt en dag som denna då det är grått och mörkt väder.

@ bmwe392001
Verdi
Carbonsvart behöver solljus för att komma till sin rätt.
@ bmwe392001
Det är 420D X-drive med M-paket jag letar efter.
Gärna svart eller gått skin, stora nav navigations paketet samt glastaklucka har jag söat in mig helt på.
Glastaklucka för att de annars blir så mörka med antracit taket och navigation för att det blir som en schystt inredningsdetalj plus lite mysigt med stor skärm ibland även fast jag mest kommer köra waze :)
@Sani, tvätta bilen så kommer linjerna fram, dock bara i dom där 4 timmarna :)
Det är väl det som är lite mer jobb med en svart färg onekligen.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
De flesta gran coupé har ju M-sportpaket eftersom det är rätt prisvärt till 4-serien. Till den blågrå plyschklädseln som ingår i det paketet tycker jag personligen att vit eller silver passar bäst, likaså till svart eller korallrött skinn. Däremot skulle jag gärna ta en carbonsvart med vitt skinn!
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Av de tre kulörerna du väljer mellan hade jag valt silver. Pratar vi alla färger tycker jag Champagne Quarz metallic såg bra ut på bild på annonsen nedan. Dock inte lätt att hitta begagnad förmodar jag då få väljer individualfärgerna.
Länk
Kul med den imolaröda då det är glest med äkta individual kulörer i Sverige..
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Mest förundrad över att BMW inte kan ha en solid röd lack som en standardlack utan prispåslag.
Visa användare
3.753
Sani
@daagis, fick som sagt en Carbonsvart 430i som lånebil, och den var helt ny (300 km på mätaren) - fin färg, men trots att jag tittat på min Mineralgrå varje dag i 18 månader tycker jag den är snyggare :) Men det är ju en smaksak så klart. Ångrar att jag inte specade rött läder till!
(FYI: Jag har specat bort allt krom på min, och har antracitfärgade fälgar).

Men för omväxlingens skull skulle jag kunna tänka mig en Snapper Rocks Blue, men den är verkligen inget för den blyge hehe..

Tyvärr får man ju inte M-paketet till alla färgerna, och Individualkulörerna är ovanliga. Just nu ser jag en kulör "P0X18" i konfiguratorn förresten, ny för mig iaf..?
Hade MG innan på min F31, gillar den också. Det enda är väl att diffusorn?(den grå klumpen i nederkant där bak på bilen) försvinner i den fägen.
Ja med Snapper Rocks Blue visar man ju onekligen rejält med närvaro. Kanske inte finns så många begagnade med den färgen ännu.
Visa användare
3.753
Sani
Nix, så är det ju. Champagne Quarz metallic är verkligen snygg på alla BMW fö..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.