AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.419

Aktiv styrning fel

Re
4
Reimo
Bmw 525 2004
Hallo. Ny här på forumet å skulle behöva nu lite hjälp med mitt problem. Tjejen köpte sig en 525 i 2004. i bra skick var den verkligen. MEN, ägaren sa att bilen stått länge å att batteriet är dåligt å därför har aktiv styrnings fel koden kommit upp, Bilen var ny besiktad med blanka papper just nån vecka innan vi köpt den men stått avställd ett bra tag. Nå hur som helst. när jag skulle test köra så gick den inte ens igång. å de var verkligen kasst batteri på den.

Han sa att med 99.9% säkerhet försvinner koden om man nollar den. vilket vi testat utan resultat även testat kalibrera, å sväng fullt höger å sen vänster. utan resultat. Givetvis förlitade jag mig på honom då jag trodde själv också att de är pga batteriet å att de skulle hjälpa om man kör med bilen så batteriet bli laddat men nej, fortfarande samma fel. Har haft den på verkstad nu å dem menar på att byta givaren Ca 7000 med arbete, och han sa ännu att de är inte 100% säkert att de löser felet ens.

Så min fråga är, hur har ni löst de? borde vi börja med å testa ladda batteriet? köpa nytt? känns lite surt å byta ut nått för 7tkr som kanske inte ens löser felet. å vad säger besiktning om det?

Kan tilägga att när man svänger å kör med bilen så känns de som vilken annan bil som helst å köra, inga konstigheter alls

Bilen laddar inte batteriet särskilt mycket om det väl blivit urladdat. Så ja, självklart ska ni prova att ladda batteriet eller byta ut det om det är vad som misstänks är problemet.
Re
4
Reimo
Bmw 525 2004
Okej, men samtidigt sa han där att han inte får typ nå kontakt med styrdatan nått sånt när kopplat in bilen. nå vi ska börja med å ladda batteriet först :)
ba
15
banani
Bmw 525IA Touring -04 E61
Hej reimo hur går det med er aktivastyrning?

Jag har själv en 525 2004 min varningslampa har lyst i 3år pga en fuktskadad styrbox som sitter under golvet på passagerarsidan. Det har gått bra att besiktabilen med varninglampan tänd!

Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej banani är du intresserad av en fungerande beg styrdon till AS
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hade själv mycket problem med min as och det var styrväxel som en givare var skrot i
Fick byta hela styrväxeln även bmw hade problem att hitta felet mvh
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Länk
Re
4
Reimo
Bmw 525 2004
Hej, har inte idas testa göra nått då jag jobbar å är rätt sliten :D ska börja med å testa ladda batteriet fullt över natten å se. om inte byta batteri ev. kan samtidigt undersöka iaf vi också skulle ha fukt på golvet där boxen sitter.
Re
4
Reimo
Bmw 525 2004
Så nu har jag haft bilen på laddning sen igår kväll. Kom till garaget å mätaren på laddaren hade knappt rört sig. Å jo jag kollade 100ggr igår när jag satte den å ladda att den verkligen laddar. Satte kablarna under huven röda på plus grejjen som finns där å minus på en bult i karossen. Felkoden fibns fortfarande. Ska under veckan å köpa nytt å se vad som händer.

ba
15
banani
Till åströman!
Tänkte på styrenheten vad har den för originalnr?
ba
15
banani
Till reimo

Nu efter fyra år gick bilen inte igenom besiktningen pga lysande lampa. Måste åtgärdas enligt deras regler!
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej nr är inte viktigt
Utan du måste koda in den med ditt chassi nr det är inga problem det gör bmw
Skicka ett pm till mig om du är intresserad av as modulen
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.