|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
Transocean |
Paint code: A90 - SOPHISTOGRAU BRILLANTE Upholstery code: LCFK - LED.DAK./SCHWARZ Prod.date: 2018-01-16 S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CB ACEA / CO2 scope S24W 18"LM RAEDER D-SPEICHE 634 S2PA Lockable wheel bolt S2VB Tyre pressure control (TPC) S2VC REIFENREPARATUR-SET S4LU INT.L.SCHW.HOCHGL.M.AKZENT.L.PERLGL S4NE BLOW-BY-HEIZER S4T8 AUSSENSPIEGEL, AUTOMATISCH ABBLENDE S4UR Ambient interior light S5A1 LED-NEBELSCHEINWERFER S5AL ACTIVE PROTECTION S5AV ACTIVE GUARD S5DN PARKING ASSISTANT PLUS S6AC INTELLIGENTER NOTRUF S6AE TELESERVICES S6AG E DRIVE DIENSTE S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES S6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION S6AN CONCIERGE SERVICES S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON S6UH Traffic Information S6WB MULTIFUNKTIONALES INSTRUMENTENDISPL P7AC BMW SPORT LINE P7S9 CONNECTEDDRIVE SERVICES PAKET S8A7 SPRACHVERSION NORWEGISCH S8AW NORWEGISCH / BORDLITERATUR S8EK STEUERUNG KAROSSERIE S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8LZ LAENDERSTEUERUNG 09090 S8R9 KAELTEMITTEL S8SM Car ident. number visible from outside S8TF Active pedestrian protection S8TG Thiefproofing device S9AA Outer skin protection S205 Automatic transmission S230 Extra package, EU-speciifc S248 Steering wheel heater S255 Sports leather steering wheel S302 Alarm system S346 Chrome Line exterieur S403 Glass roof, electrical S416 Roller sun visor, rear lateral S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S465 Through-loading system S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt. S609 Navigation system, Professional S650 CD player S654 DAB tuner S775 Headlining anthracite S842 Cold-climate version S850 Additional Export tank filling S993 model year code in VIN |
|
Transocean: bra Spec, mkt välutrustad bil!:) Funderar sj på ny tjänstebil i sommar, men svårt att bestämma mig:) Hur skulle ni välja/rangordna följande alt beroende på utrusning, dvs vilket är bästa val osv för en 530e med M sport paket: - Solid lack (ex vit) , 19 tum, taklucka, tyg - solid lack, 19 tum, läder - Solid lack, 18 tum, läder, taklucka - Metallic lack, 18 tum, taklucka - Metallic lack, 19 tum, alcantra/tyg Motivera gärna era svar tack:) |
|
| Glömde skriva att alla alt ungefär har samma pris, därav fördelningen. | |
|
18" ser inte kul ut på den. Själv har jag 20" på sommaren och det ser helrätt ut. Läder tycker jag det ska vara i en 5:a. Solid eller Metallic spelar inte så stor roll, finns ju inte så många standardfärger att välja mellan. Det mesta är väl vitt,grått eller svart? Taklucka spelar inte så stor roll för mig heller. |
|
|
Tack för svar! Tycker också att större fälgar passar bättre. Så hellre läder än taklucka? Tar gärna emot fler åsikter:) |
|
|
För min del är läder viktigare än takluckan men det finns garanterat de som tycker tvärtom. Annars justerar du budgeten så båda får plats :) Gå på din egen känsla är väl bästa och tråkigaste tipset... |
|
| Jag gillar nog båda men får bestämma mig då budgeten är lite tajt;) | |
| Komfortstolar är inte dumt i 530e tycker jag - en riktig glidare och så får man elstol på köpet! | |
| Jag hade också en tight budget, min blev Solid svart, Sportsline, HK, Komfortstolar, Multifunktionell display och några små saker - är mkt nöjd med den kompromissen | |
| BMWmsport: Har nyligen beställt och gick på spåret med "Metallic lack, 19 tum, alcantra/tyg". Ville ha ett lite sportigare intryck så inga komfortstolar eller taklucka. Däremot soft close :) | |
| Stör mig på att Remote Parking inte finns till 530e, det hade varit en cool funktion på en hybrid. | |
|
KrilleKill: Låter bra, tänker i de banorna sj!;) Jag tror jag är ganska redo nu, enda frågetecknet är färgen:) Min Spec just nu: M sport, Svart met, 19 tum svart, Alcantra/tyg, taklucka, sol gardiner. Dock såg jag en vit bil häromdagen med samma Spec som ovan och det såg också mkt bra ut! Har dock haft vit bil förut, därav lite inne på svart men vet inte :( |
|
| Jag har också haft mycket vita bilar på sistone, dock mineralvita. Är rätt trött på den färgen och svart är svårt att sköta. Jag valde bluestone i kombination med svarta fälgar och njurar samt tonade rutor. Tycker det är en bra kompromiss mellan lätt att sköta och ändå lite roligare än övriga gråa nyanser. Tänk på att det är en tyst bil och takluckan inbillar jag mig gör den lite mer högljudd men har inga belägg för det. | |
|
Tack för bra info! Ska tänka på det med takluckan, aldrig reflekterat över det. Gillar också bluestone med svarta fälgar och tonat, blir väldigt snyggt! Dock så måste jag övertyga övriga familjemedlemmar som mer gillar svart el vit:) |
|
| Jag förstår problemet, men vem är det som kommer att tvätta bilden? :) | |
| Bra att använda som säljargument :) | |
| KrilleKill: beställde du svarta njurar separat för att byta senare själv eller gick det att välja i konfiguration? Hittar inget sånt val:( | |
|
Det finns som tillbehör som de monterar hos ÅF. Kostar inte mycket så det kan du nog pruta in. Blir däremot osäker på vilken färg gälarna / luftintagen på sidorna är i. Blir ju inte snyggt om dessa är i krom. Ska kolla det med säljaren på måndag. Har du bestämt färg nu då? :) |
|
|
Intressant att det är flera 530e på gång här! Min ska vara under produktion från denna vecka, satsar på veckan efter påsk kanske då för att ta den i besittning. Veckans i-landsproblem är vinterhjulen; Michelin/Goodyear är normalalternativen hos leasingbolaget, men hade bespetsat mig på Nokian R2, men.... läser nu att nordiska friktionsdäck är mjuka = slingrig ål! Vad gäller? Kommer från A6 med Goodyear IceGrip dubbat... @Transocean: Man ser inte skogen för alla träd i din spec! |
|
|
@BMWmsport Förlåtande bilpolicy på ditt företag :-) Känner mig som rena epa-varianten: - Metallic lack, 18 tum, alcantra/tyg (varken taklucka eller läder möjligt och 19 tum inte ens tillåtet....) :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.