|
|
|
|---|---|
|
Hej, Av och till fastnar insynskyddet som skall skjutas ut automatiskt över skuffen när man stänger bakluckan. Brukar hända när nån matkasse stuckit upp för mycket och tagit emot, typ. Förut har jag bara juckat på de små svart plasthakarna i spåren i bakluckan så har de hoppat igång. Men nu är de fast nån stans i mitten på spåren. Nån som vet om det finns någon reset? Eller rent av en säkring? Jo det finns en lapp med en översikt på säkringar (massor), men om nån redan haft problemet... Anders | |
| Kanske inte det första man vill testa på en relativt ny bil men på min gamla F31 så löste lite milt våld problemet. | |
|
Det där har hänt mig några gånger och jag har löst det som dd88 beskriver. Ibland får man var lite mer bestämd(dock ej så att svettpärlor framträder) och ibland mindre. |
|
|
OK, jag misstänkte det. Bara det att jag har testat på gränsen till milt våld utan resultat. Förra gången hoppade de ingång ganska lätt, nu sitter de fast... provar i em... Tack, Anders PS egentligen ganska dåligt att de fastnar så här, det är ju svårt att veta exakt hur mkt man måste trycka ihop pappkassarna så att insynsskyddet kan strycka förbi ovanför, det följer inte en rak linje utan böjer av på slutet och "banan" sitter i luckan som är öppen när man lastar. Även tyska solen har sina fläckar..:-) DS |
|
| eller sitter den i luckan förresten, kanske har fel där. Arbetsdagens måndag närmar sig slutet..:-) | |
|
Använd inte för mycket kraft bara, på min F31:a så började insynsskyddet åka upp av sig själv, gärna när man körde... Nu har ju F11 och G31:an en annan konstruktion så mindre chans att det händer men dom håller inte för allt. Btw var inte fördelarna med G31:an att man kunde stuva undan insynsskyddet i förvaringsfacket under lastutrymmet? Mitt till F11:an står i förrådet där det gör mycket nytta... /P-O |
|
|
Provade igen. Sitter som berget. Åkte förbi Bajerska Motorfabrikens representant och frågade. Fick boka verkstadstid så de kan kolla dataloggen. Återkommer om det framkommer nåt matnyttigt. För mig är det inte bara ett insynsskydd. Det kompletterar lastnätet som går från sätesryggen upp i taket och har stora glipor längs sidorna. Vill inte att ett mjölkpaket skall komma farande och landa i pannan på nåt av mina barn i bakvända bilstolar om jag (eller bilen för den delen) tvärbromsar... Mvh Anders |
|
|
Vet inte man ska skratta eller gråta när man hör att dom måste kolla dataloggen för att kolla ett simpelt insynsskydd..... På nåt vis känns det ändå aningen bättre med ett manuellt insynsskydd :-) Niklas Fransosen |
|
| Hade samma probem med min g31! Åkte in till Bmw o de sa att det var någon bugg i systemet så då fick de lägga in en ny programvara i bilen o sedan dess har det funkat! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.