|
|
|
|---|---|
|
Hej Min motor blir överhettad har ett videoklipp på hur det ser ut i expansionskärlet när motorn är igång ska det bete sig som det gör på filmen? | |
| Rätta mig om jag har fel men man ska väl aldrig ha öppet expansionskärlet när motorn är igång då det egentligen ska jobba under mycket högt tryck? | |
|
Finns filmer på när dom luftar systemet på detta sätt rätt eller fel? Min bil blir iallafall överhettad med öppet och stängt kärl. Tänkte att det är vattenpumpen som va paj men det verkar ju cirkulera men det kanske är för dålig cirkulation? |
|
| Elektriska vattenpumpen är standardfel på den motorn. Så om inte den är bytt så checka den. | |
| Pumpen är jätte vanlig på dessa min klarade cirka 14700 mil | |
| @RANSSO Det e ju massvis med luft i systemet. Testa din pump:Länk | |
|
gaspo jag har försökt få igång luftningen på det sättet men det funkar inte. Jag har låtit bilen stå på tomgång i ca 10 minuter och då slutar den bubbla men blir överhettad iallafall när jag tog en liten sväng. |
|
| pumpen är inte billig i sverige heller, finns kit på ebay med både pump och termostat långt under halva priset i tyskland mot från bmw | |
|
Å vattenpumpen startade när du luftade (motorn avstängd)? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
jo såg på eBay att det finns betydligt billigare grejer där. Sverige näpp luftningen hoppar inte igång med motorn avstängd kanske görnågot fel men har testat minst 10 ggr. |
|
| Vattenpump och termostat bytt så nu är det som det ska igen. | |
| Härligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.