|
|
|
|---|---|
|
hej forum! har funderat lite på om man skulle optimera bilen.en f10 520d -14.att köpa bmw performance känns dyrt med tanke på hk man får.tappar man något i värde på bilen om man kopplar in en box?kör väldigt lugnt men har en manuell o skulle vara skönt att slippa växla i tid o otid.plus att lite extra kusar aldrig är fel!vill inte äventyra något som kan skada bilen eller strul vid besiktning.har för mig att man kommer upp i ca 220hk,behövs tex större kylare,tar bromsar stryk?erfarenheter av nån som har box o vilken box ska man ha?tacksam för svar immis | |
| Avråder: De flesta av dagens EU6 maskiner går på c:a 180 bar i P-max vid maxmomentintervallet. Däremot kan man tänka sig att öka Deltamax i intermediumintervallet ( i de flesta case 3500-3800rpm. ) Men att tidigarelägga SOI vid rated-speed utan att öka delta,sparar bränsle utan att riskera övervarv på turbo... Personligen skulle jag UPPSKATTA en generell tidigareläggning av SOI vid "ungefär" 80% av deltamax". Gör maskinen påtagligt bränslesnålare utan att belasta insprutare,P-max eller turbovarvtal. De fordon som är utrustade med AdBlue,riskerar att få överdosering vid lägre temperaturer,vilket gör att risken för kristallbildning i efterbehandlingsystemet ökar drastiskt,såvida "ProChipet" inte stänger av AdBlue systemet. Men oavsett: Så ökar NOx utsläppet till EU1 nivå,ovillkorligen... | |
| tack för detta svar,då vet jag | |
| Håller me Göran till 100%, och absolut inte nån box iaf, det är bara skit. Men grejerna håller inte ens för original effekt. Tänk om du pressar skiten ytterligare me 40hk/80nm som dom flesta chip/boxar ger. Grejer kommer börja falla isär en efter en. :) | |
|
Om du nu vill optimera Köp ett BMW original Ny intercooler, trevligare programvara i växellådan och alla garantier kvar. I slutändan så är det prisvärt, bilen blir mycket trevligare med Mperformace kittet. Som bilen skulle varit från början. Alterantivt kör i sportläge hela tiden. Men jag har haft två F10/11 med och utan Mperformance och helt klart blev bilen mycket trevligare med kittet. Snabbare respons och ingen lagg vid gaspådrag. Den karaktärsförändringen fixar ingen box. Och effekt och vrid är betydligt högre än det som BMW anger. Snarare 220hk och 440 nm i effektopp ger Mperformance. |
|
|
Hej! Är det någon som vet om det finns Mperformance kit till en 520 2016 . och vad kostar det isåfall. peora |
|
| Finns tyvärr inte och verkar inte komma heller, vad det verkar. Först sades det något datum och sen ett annat och så flyttades det fram bit för bit, men nu verkar det vara nerlagt (baserat på lite trådar i andra forum). | |
| Var hittar jag info om dessa BMW uppgraderingar? Tidigare fanns det en "obskyr" bmw-länk men den funkar inte längre och jag hittar ingen ersättare... | |
|
Hej! Tack för info. Det var ju lite trist jag var sugen att optimera bilen. peora |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.