|
|
|
|---|---|
|
Det började med att den var svårstartad och du köpte jag ett nytt spjällhus och efter det så startar den oftast inte alls. jag hade fler felkoder på bara spjällhuset, efter bytet så kom det bara upp 2 felkoder. Verkstade som hjälpte mig vite inte vad dom skulle göra. BMW har tittat på den och dom uppdaterade data boxen, efter det så startade bilen och gick att köra med bilen några kilometer innan den dog igen och nu startar den inte alls. Felkoder: 2D00, 2D03, 2CF1, 2B9C, 2CF0 och 2D05. (Felkodsläsare: autocom kopia från kina). BMW svarade att dom trodde att enda lösningen var att byta ut databoxen för endast 10500 + jobbet. | |
|
Jag hittade bilder på dom första felkoderna från den 18 maj i år. 2C55 Lambdasond 2D00 spjäll öppnar inte 2D03 luftspjäll adaptionsfel 2CF1 spjällpositionsgivare lägesavikelse 2B9C Luftmassemätare i tjockfilmsteknik Pluskortslutning 2D0F Luftmassamätare i tjockfilmsteknik pluskortslutning 2Cf0 Spjällinställningsenhet reglerområde spjällhuset i kläm, kort 29CC Förbränningsmiss cylinder 1 2D05 Spjällinställningsenhet under mekaniskt anslag, Fel vid upprepad inlärning och efter att vi bytte spjällhuset kom dessa upp 2D00 spjällöppnare, spjällen öppnar inte 2D03 Luftspjällsadaption Adaptartionsfel 2B9C Styrdonsfel, Fel vid återställning någon som har en bra lösning på problemet, eller kan det vara så enkelt som ett glapp i en kontakt. |
|
| Länk | |
| Jag hittade felet. Det var databoxen som var trasig. Jag lämnad in boxen för omlödning och nu går den hur bra som helst. BMW ville ha över 10000 för byte av boxen plus jobbet. Min polare gjorde det gratis. | |
| Vill din polare ha fler polare? ;) | |
|
Kanske. 2 timmar tog det för honom att göra jobbet. |
|
| Var sitter databoxen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.