AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
926

320d utan motorvärmare i norra dalarna

pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Hej,
Har en vän som eventuellt vill köpa min 320d. Bor i norra dalarna och det är ingen motorvärmare i den.
Kommer det bli ett problem. Har själv haft bilen avställd på vintern så har inte testat själv mer än ner till några få minusgrader vid nåt tillfälle. Mina tidigare dieslar har jag alltid haft motorvärmsre i.
Frågan är när det blir -25 till -30 om den går att starta då utan några större problem eller är motorvärmare ett måste?
Kortaste sträckan hon kör är 3mil så tror väl inte att det ska vara nåt problem med att batteriet laddas ur i alla fall.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Med friskt batteri knappast något problem men människan borde kanske överväga att montera en värmare, rätt liten kostnad i det stora hela med tanke på slitaget vid kallstart.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Jo, jag hade tänkt montera en men sen blev det så att jag inte körde den på vintern så det fick vara.
Hade tänkt en sån här i så fall AN MV 3 D
Länk

Någon som vet om den passar?
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Om det är din 320d -14 i profilen så kan det väl vara värt att montera motorvärmare + grenkontakt?

Jag bor i dalarna och även om jag bodde längre söderut så vill jag minst ha en kupévärmare för komfortens skull.

Har aldrig förstått mig på folk som lätt lägger på 50-100' i extrautrustning men snålar in på värmaren. Fast man har tillgång till elstolpe vid hemmet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.