|
|
|
|---|---|
|
Hade strul med EGR:en på min bil så medan jag fick den reparerad så fick jag en Land Rover Discovery Sport som lånebil. Tänkte dela med mig av mina intryck av denna. Positivt: - Relativt lågt motor- och däcksljud. - Bra chassi överlag med fin avvägning mellan sport och komfort. - Trevlig styrkänsla, ganska trög styrning dock. Negativt: - Kändes inte speciellt vridstyv, knakade i inredningen när man körde upp för trottoarkanter i vinkel. - Något i inredningen gnisslade varje gång man körde över lite större gupp. - Skaller från instrumentpanelen på grov asfalt. - Hårda och platta stolar. - Även om styrningen överlag var trevlig så tyckte jag att den hade lite väl stark återgång till mittläget. Brukar hålla kursen med en hand, och på lite sluttande vägbana blev det nästan jobbigt. Kändes som man fick hålla emot hela tiden för att inte styrningen skulle gå tillbaka. - Lååångsamt infotainment system. Sammantaget så ångrar jag inte att jag köpte X3:an istället för denna. | |
| Man kan inte ha SÅ höga krav på Indiska Premiumbilar.. =) | |
| Den kostar ju dock en bra bit norr om 400tkr, så för den prislappen borde man väl kunna ha lite krav tycker jag. En 118i för 250k dunsar bara lite från fjädringen på vägar där denna smäller och gnisslar och knakar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.