AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
19.717

Köpa BMW F11

Sida 3 av 4
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
För min del är M-sport ett krav, nån som kan säga hur adaptive drive påverkar körupplevelsen?

RFT-däck är ett jäkla påhitt...mina föräldrar hade en 320d -11 med såna och det blev en helt annan bil när dom bytte till vanliga däck. Spårig och bullrig som fn innan.

Min E61 var hur stabil som helst i olagliga farter och det vill jag ju inte ska bli sämre med ny bil.
rs
241
rs_530dX
BMW 530d BSR xDrive M Sport F11 -12
SAAB 9-3 SS Aero Hirsch -04
Tips från mig:

- Köp en med M-paket, ser betydligt snyggare ut
- Sex cylindriga går fantastiskt mjukt med automat ångrar inte en sekund, låter bra, är urstarka och går att köra snålt jag har kört min flera gånger på 0,56 (under deklarerad) om jag vill på en sträcka på ca 40mil med omkörningar landsvägar, motorväg och genom byar med lägre hastighet när jag gasar på extra samma sträcka ligger jag mellan 0,58-0,62. Fyrcylindriga känns som de får jobba hårt på för den vikten på nästan 2ton inte säker på att det blir så bränslesnålt i längden...
- Jag föredrog sportstolarna och komfortstolarna stjäl ganska mycket benutrymme (de är tjockare) jämfört med sportstolar och med bakåtvänd barnstol bak behövs all plats (fram gör instrumentbrädan den trängre än man tror speciellt när man skall in (inte speiellt genomtänkt där från BMW även om det är snyggt)
- Angående stabilitet, kör ganska ofta i Tyskland med jobb och semester. Haft farthållare i över 200km/h, kört toppfart längre tidpunkter och tagit kurvor i hög hastighet men också kört bergvägar genom Europa och i Italien inga som helst problem men kör inte RFT och har 19" Goodyear Eagle F1 Assy 3 .

Håll dock koll på:
- Ljud från insynsskyddet när det kränger mycket om du tycker om att köra/svänga hårt, mycket plast som möts ej speciellt premium har hört att det kan komma inifrån själva insynsskyddet och hela måste bytas
- Fukt/kondens inne i strålkastare, har det på ena stora droppar som jag kan se ibland på morgonen när jag kör hemifrån, bilen står inomhusgarage på jobb och trots heldagsjobb har det inte torkat när jag skall hem
- Vibrationer, speciellt vissa hastigheter sägs här på forumet runt 100km/h. Jag känner inte på min men kan se passagerarstolen vibrera vid nackstöd vid ca 100km/h och precis över 1000rpm men känns inget om man sitter där.
- Skivor/belägg slits snabbt...dyrt på BMW verkstad
- Om bilen har automatiskt nivåreglering, luftbälgarna bak de ger upp mina byttes ca 12000mil andra har fått byta tidigare
- Gränssnitt runt 2013 bakåt på Navi proffesional är/känns riktigt gammalt tror den blev snyggare/modernare sen (synd att man inte kan uppdatera firmwaren el så)

Sen finns ju den långa tråden men många många fler inlägg.
Tack för infon.

Är 6orna 530d och 535d?

Länk

Vad är detta för stolar? Såg extremt platta och obekväma ut.

Dragkrok, vad kostar det att sätta dit på F11?
Det är ett måste på bruksbil.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
530 och upp är 6’or

Ser ut vara standarstolar med skin. Dragkrok finns på bilen i länken, annars sök på blocket för pris, finns nog ett antal olika kostnadsförslag på just montering av dragkrok.

Crille
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Äldre 525D samt M550D är också 3 literns sexan.

In
6
Ingonie
i4 M50 -24
Kolla efter en bil med Msport paket den är sjukt mycket snyggare än den som är,i din länk!
Bara M-sport inte påverkar komforten, för den vill jag inte tumma på när jag ska åka så mycket.

Helst inga stora fälgar med lågprofilsdäck vilket blir stötigt samt dyra i inköp.
Vilket jag antar att en M-sport levereras med?
We
2.001
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
M-sport levereras med 18" om 19" inte har valts till, hur bekvämt som helst trots M-sport chassi.
In
6
Ingonie
i4 M50 -24
Inte är det sämre komfort med Msport jag pendlar 18 mil per dag med min 535 xdrive 19 tum original Msport fälgar grymt skön bil med bra prestanda!
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
F10 eller F11?
Kom rattvärmen 2014?

Kikat på denna lite.
Något äldre än min kravlista dock.

Länk

Skiljer det mycket i utrustningsväg på den ovan mot t.ex denna?

Länk

Förutom ca 100 000kr i inköpskostnad.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Slå in regnumret på Transportstyrelsens sida för fordonsuppgifter och kolla på fliken fordonsidentitet, ta de 7 sista tecknen därifrån och slå in här Länk så får du fram vilken utrustning bilarna har.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Tillbehör före 2014 LCI, standard efter.
Är väl ingen tvekan om att du skall satsa på den nyare. Stora navin och nya M-ratten, godis för tjyvarna. Adaptiva led-lysen, fantastiskt bra rekommenderas varmt.
Omarbetat chassie med LCI 2014 mm
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Rattvärme har funnit från början på f10/11 Jag har det på min 2011 super härligt
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
@prostreet32 : Ljudsystem: standard, HIFI speakers, Harman Kardon/DSP hifi professional, Bang-Olofsson
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
@ferlin: har 18" GoodYear RFT på min 745i och de är tysta (68db), tror att 3 serien ljudisolering är avgörande
Tack alla. Låter som det är 2014- som gäller.

Vad gällande ljudsystemet där. Är det bra ljudsystem även Harman Kardon? Eller är det Bang-Olofsson som gäller? Tänkte främst om man hittade en bil med allting rätt förutom kanske ljudsystemet. Jag gillar att lyssna på musik, och det är en viktig del för min del i bilen när jag åker så mycket samt pendlar.

En bil med dåligt ljudsystem går tvär bort direkt.
Hittar du en med BO - ta den! HK räcker dock gott enligt mig!
Et
80
Ethum
F11 535xdT IE -16
Jag säger som Stark Industries. Hittar du en med BO så ta den! Jag slog till på min F11 på grund av BO+NV. Personligen har jag aldrig haft en bil med HK, min förre hade hi-fi prof och då tyckte jag att det dög :)

Det är väl kanske en vanesak? Letar du F11 innovation så har väl alla dom HK systemet.
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Har S677A HiFi System Professional DSP tillverkad av HK men kallas för "HiFi System Professional DSP" i min 745:an och S688A som kallas för "Harman/Kardon Surround Sound system" i min F11, tycker att ljudet är mycket distinkt och klarare i S688A versionen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.