|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Köp inte en F11 utan M SPORT paket, dem är ju jävligt instabila vid högre hastighet. Det är iaf mitt råd. Automat måste. Helst inte vit. Hoppa den skitfärgen | |
| Om vingligheten är ett problem så kan du inte köpa xdrive, för den kommer med original chassi även om det är Msport. | |
| Definiera högre hastighet? Tycker inte min är speciellt instabil. | |
|
Autobahnlok som är instabilt?! I så fall har du nog dåliga däck. Eller har något fel i hjulupphängningen. |
|
|
Ang instabiliteten så kan jag hålla med OM det sitter RFT däck monterade. Hade det de första milen på min och kunde inte förstå att en bil i den prisklassen kunde uppföra sig så illa på vägen. När väl 4 nya Michelin icke RFT monterades så blev det en bra bil helt plötsligt. Kan tycka den är lite vindkänslig men inget som direkt stör mig. Avhjälps säkert med M-chassie. // Jonas |
|
| Jag kanske är totalt okänslig men jag tyckte min icke-m-sport med RFT gick hur fint som helst när jag låg och matade på autobahn. | |
|
Håller med, min förra 520d touring var klippstabil på Autobahn trots standardchassi och RFT. |
|
|
Hej.yes jag håller med. Det är klart att bilar utan utan M-paket går stabilt på autobahn. Det gjorde min bil. //jimjam |
|
|
Instämmer helt med ovanstående. Min erfarenhet är snarare att bilar med M-pkt är betydligt mer nervösa och spårkänsliga pga chassit samt de bredare bakdäcken på M-fälgarna. |
|
|
M-sport med bredare bakdäck är endast F10, inte F11. Kan hålla med om att F10 med 18 tums RFT känns lite mer spårkänslig än min förra F11 med 19 tums RFT. Hade 245 runt om på F11. 245 fram och 275 bak på F10 som jag har nu. Crille |
|
| Håller med min F0 535d med styling 350 med RFT är ett skämt även om det är M chassi. Min förra F10 med 19 ikke RFT rockade. | |
| Äevn komfortstolarna är överskattade tycker jag. | |
|
Tack för all hjälp. Hur mycket skiljer en M-sport mot en "vanlig"? Är det bara exteriört? Eller interiört samt chassimässigt också? |
|
|
Länk Synd den var långt bort. Riktig snygg inredning. Den antar jag är rätt ovanlig? |
|
| Funderar också på F11 men blir lite skraj när jag hört, läst så mkt om väghållningen. Pratade med en mekaniker på Englunds i Luleå och han skulle aldrig köpa en F11 pga detta, killen som köpte min E61 hade samma erfarenhet, dvs att den är lite "vevig" på vägen. Jag har aldrig kört en F11 men åkt, den upplevelsen var...gungig faktiskt. En BMW ska ju vara ett lok i högre farter, liksom det som är grejen. | |
| f11 ÄR ett lok på vägen. om inte skulle jag säga att något är något fel på bilen... | |
|
Håller med, F11 kan du ratta med en hand hur lugnt som helst i autobahn hastighet, dock håller jag inte med om att komforstolar är överskattade, stor skillnad tycker jag. Tar lite plats från baksätet men med utflugna barn spelar det ingen roll. Crille |
|
| Tycker absolut inte att komfortstolarna är överskattade. Tycker helt tvärtom det är en av få tillägg som är värd varenda krona! | |
| Jag gick från 520d e61-2010 m-sport med icke rft Michelin (12000mil på mätaren) till 520d xdrive-2017 utan m-sport med Pirelli rft.... och jääävlar va mycket finare f11an är att styra med lillfingret i hög hastighet. | |
|
M sport skillnad interiört är svart innertak plus lite paneler i aluminium vid insteg, vilostöd för vä fot osv. Har f10 xdrive med 19" med 275 bak. Upplevde den som väldigt nervös plus att den åt sista två cm på insidan av däcken bak på nolltid. Detta försvann med en hjulinställning för att undvika BMWs egna vinklar. Det känns som ett par icke rft vore värda att prova, men mina bridgestone vägrar att slita ut sig efter hjulinställningen, så vi får se om jag får på nya däck till sommaren. Ang riktningsstabiliteten så känns det snarare som att den stagar upp sig efter 150 kmh, så det känner jag inte är något bekymmer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.