AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.081

BMW 335d e91 LCI trycker ut olja vid laddluftledning - vad byta för delar?

Hej! Har sett att jag har en del olja på spilltråget under laddluftledningen till turbon - art nr 11617812274

Jag har läst en tråd på e90post.com som är mkt bra!

Som jag ser det behöver jag byta packningar uppe/nere på ledningen (11618506786, 11617791470) Laddluftledningen är senaste uppdateringen från BMW.

Nu till frågorna: Har någon annan råkat ut för detta fel som verkar vara valigt på 35d-motorerna? Om så har ni bytt fler tätningar slangar?

Min bil drar minimalt med olja som jag trodde var normalt tills jag hittade oljekladdet i spilltrågsplasten under bilen...
Jo
163
Jonathan A
335d -08
320 -76
Jag bytte slangen på min 335d då den läckte vid anslutningen mot turbon.
Din bil kommer inte dra mindre olja för att du lagar läckaget, oljan som kommer där är från turbon och kommer att förbrännas i motorn.
Efter bytet läckt min mindre, dock blev det inte helt bra.
Forge säljer en egentillverkad slang som ska vara bra, hur bra vet jag inte men den är billigare än original och många använder den istället.
Jag körde på original som jag fick på garanti från bilfirman jag köpte bilen ifrån, därav vet jag inte hur forge's är.

Jag bytte även tätningen till intercoolern på den "kylda" sidan, dvs efter. Jag plockade ner intercoolern och rengjorde den så tyckte man kunde byta tätningen då med. Kostade inte mycket på bmw.
Tack för det! Jag provar att byta tätningarna till laddluftledningen först då jag skall ha den senaste laddluftledningen på bilen. Jag blir inte klok på om man behöver byta 11127809513 ventilationsledning också men börjar med tätningarna!
Hej igen! Jag blev nyfiken och kollade på Forge Motorsports lösning med egenutvecklad laddluftledning. Någon som monterat och testat?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.