|
|
|
|---|---|
|
Hej Eftersom Bmw har 3 månaders leveranstid när man beställer ny bil tänkte jag köpa en av deras s.k "lagerbilar" som är färdigpaketerad. Nackdelen är att jag inte får med den utrustningen som jag önskar men fördelen är att jag kan ha bilen inom ett par veckor. Min fråga är: Förutom vinterdäck/fälgar; vad kan jag köpa till för utrustning som BMW inte kräver att de ska montera i förväg? Takbox är en sak men det vill jag inte ha... Tydligen kan man inte beställa dragkrok heller på en lagerbil :( Anledningen till att jag vill köpa till så mycket utrustning som möjligt är att jag vill fylla de 10 prisbasbelopp som jag kan handla för.. Synd att man inte kan köpa till dragkrok eller 360 kamera.. Vad har ni för tips förutom vinterdäck? | |
|
Gummimattor och bakagegummimatta? Lackförsegling? Laddkabel typ2-typ2 (så att du kan ladda på ikea etc)? Däckreparationskit? Rosa fluffig rattmuff? |
|
| Om du kan ladda en bil för 10 basbelopp med önskad utrustning, som du inte hittar på lagerbil, är det väl värt att ta smällen med leveranstid? | |
|
Det måste väl finnas fler lagerbilar att välja mellan? ------- //Lövet |
|
| Skulle ha tagit väntetiden utan att tveka så jävla tråkigt att stå med en färdigspeccad bil som saknar grejer man vill ha och eftermontera grejer som drag är så löjligt jävla dyrt. | |
| @Kane +1 | |
| Dragkrok går alltid att eftermontera, förutsatt att bilmodellen är godkänd för det. 330e är inte godkänd för dragkrok så det spelar ingen roll om du köper en ny eller begagnad. Du kommer inte kunna få dragkrok på den modellen. | |
|
Vet inte vad dragkrok kostar att eftermontera på jusst din modell men på en E91 ligger det på omkring 20kSEK. BMW eftermonterar inte avståndshållare även om du redan har farthållare med bromsfunktion. Finns några utländska trådar om personer i USA som gjort den ändå men antar att det kan bli fel och då med fatala konsekvenser och den risken vill BMW undvika. Motor och kupevärmare driven av el/230V går att eftermontera, men tror det blir dyrt/svårt med en bränsledriven dito orginal. Jag har låtit byta ratt i min E46 från standard till M och det var inga konstigheter (båda hade samma knappsatser) men vet inte om det är mer elektronik i nyare rattar. och just rattar är väl bristvara nu pga kombinationen tokhögt reservdelspris och tjuvligor österifrån. Jag hade nog också hellre köpt en egenspecad bil i ditt läge. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.